tisdag, april 06, 2010

Inte så pepp

Då har en ny läsperiod börjat och jag blev tvungen att flytta min dator från det gamla klassrummet till det "nya". Dessvärre så känns det inte så upplyftande då majoriteten av datorspelsettorna är hur ska man säga inte direkt utvecklare utan jag får mer känslan av att dom är datornördar som tycker det är häftigt med datorspel och inte själva utvecklingen av dom :( typ svettiga femtonåringar som gillar allt vad det gäller med datorer men inte hur det fungerar typ.

Därför tycker jag det skulle varit roligare om man fått sitta kvar i 2:ornas klassrum då dom ska börja jobba med sitt spelprojekt, det blir som mer stämning och mera peppa på att faktiskt göra något bra ifrån sig, även om jag inte skulle jobba med samma projekt som dom. Skulle väl kunna säga att jag inte skulle störa dom men det tycker tydligen lärarna... det går väl att diskutera men men, så länge dom tycker det är man fast här i det nya klassrummet med årskurs 1.

Har i alla fall varit bland dom första som fått upp något vettigt på min wiki sida som är tillägnad till projektet utöver dom andra. Ska väl lägga till lite fler saker som skall göras sen också så man börjar ha några mål att jobba mot. Liten sidenote så har man väl placerat sig längst bort i klassrummet så man "slipper" dom andra, och jag är djävligt glad över att jag har ett par hörlurar med mig så jag slipper höra vissa personer prata kan jag säga i alla fall.

Nu börjar det lite lite mot att dra sig hemåt men ska som sagt var slänga upp lite mer tasks/issues på min wikisida som för övrigt ligger på följande adress -> https://projects.gscept.com/projects/2010g7 man får navigera vidare till wiki sidan med hjälp av länken som heter wiki ;)

Inga kommentarer: