söndag, september 19, 2010

En händelserik dag

Det börjar med att man vaknar upp i sitt eget tempo vilket är när kroppen själv känner att nu är det dags att kliva upp och vilket var runt 10-10.30 sen var det en snabb frukost i form av lite fil och flingor. Efter det bestämde jag mig för att logga in på datorn och se om några kompisar också var inne och spelade, vilket några var så jag anslöt mig till dom och så lirade vi ett tag men sen så tyckte datorn att det var roligt att bara frysa all aktivitet. Min lösning blev att göra en hard-reboot vilket är att hålla in power knappen tills den stänger av datorn.

Det lustiga var när jag skulle starta upp datorn igen, den startade som vanligt men när jag loggat in till windows så hade jag ingen internetkontakt längre :( jag testade då att koppla upp min laptop och den fick nätåtkomst så något kändes ju skumt med min dator då. Jag satt nog ett par timmar och felsökte tills min granne som skall flytta till Tyskland imorgon ringde (eller ropade från sin balkong över till min) att det var dags för tårta och kaffe. Jag bestämde mig för att jag nog inte skulle komma någon mer vart med datorn just nu så jag stängde av den och gick över för att äta en regnbågstårta, ja den såg lite udda ut men den smakade gott.

Vi satt väl kvar och snackade ett tag innan vi begav oss in till stan för att gå på restaurang och käka middag och jag förstår polaren (grannen) som sa att han inte fattar att han ska flytta till Tyskland imorgon (söndag) och att det här blev som sista måltiden med the gang. Men vi kommer ju höras av via nätet, så vi kommer ju kunna hålla kontakten. Efter middagen stack vi till campus för att dricka lite bira och kolla på lite roliga videos på nätet tills kårpuben öppnade. När den väl öppnat stack vi dit och fortsatte snacka och dricka några bira innan det blev dags att röra sig hemåt och säga farväl till folket som då inte kommer att ses nå mer.

Ja det var väl min långa update för idag, kommer nog en liten uppdatering imorgon men den blir nog inte så här lång ;) nu känner jag att det har blivit dags för sängen så jag ska avrunda. God natt!

Inga kommentarer: