tisdag, september 28, 2010

Första frosten

Ja idag var det lite kyligare, visserligen sken solen starkt in i mitt rum och väckte mig genom att skina igenom mina persienner. Jag tog mig upp och käkade lite frukost, när jag skulle dra till skolan så kände man när jag gick utanför dörren att det minsann inte är sommar längre. Jag hade kollat på termometern innan jag gick och den visade på +5 så jag tänkte att det är väl inte så farligt. På vägen till skolan så såg jag en liten vattenpöl som var helt i is vilket var lite intressant men när jag väl kom fram till skolan så lyckades jag ta denna bild

Nej det är inte florsocker som ligger på bladen det är frost

Läste en del artiklar på diverse sidor angående vilken typ av minne man ska ha då man tänker bygga ett system med en Core i7 modell och det visar sig att Intel rekommenderar DDR3-800/1066MHz vilket är den hastigheten jag har idag så det kändes lite snålt, men enligt alla reviews jag läst där dom kör med olika minnen till samma processor så verkar det som att man kan köra processorn i standard hastighet (inte överklockad) och minnen som är snabbare än vad intel rekommenderar utan att systemet skall krascha vilket känns skönt. I och med det så tittar jag nu på ett 6GB kit från Corsair som kör med hastigheten 1600MHz och har timings på CL8 nivå vilket är väldigt bra för ett så snabbt minne.

Nä nog om detta nu börjar jag bli trött, ska nog ta och sova så man orkar med morgondagen, jag har ju faktiskt köpt sporthalls kort så jag kan vara med och köra badminton nu igen :D

Inga kommentarer: