onsdag, september 22, 2010

Märklig vecka hittills

Ja denna vecka har hittills kantats av att man fått gå upp ganska tidigt för att hantverkare har kommit och stökat runt i lägenheten för att installera fjärrvärme (måhända bra) men idag vaknade man av en massa glas som krossades från en tillräckligt hög höjd, nu är det ju så att jag sover med ett av mina fönster lite på glänt så att man får in lite frisk luft. Problemet med att sova med ett fönster lite på glänt är att oljud lättare tar sig in i rummet, jag vet inte riktigt vad det var som gick sönder då alla mina fönster fortfarande är hela. Men jag skulle gissa på att någon återvinningslastbil kom för att hämta allt återvinningsglas som folk har slängt i soprummet men råkade tömma hela innehållet i bilen så att allt gick sönder kl. 7 på morgonen. Ja för då vill jag ju gå upp!

Jag försökte somna om men låg mest och vred och vända på mig efter det så det blev inte så mycket utav det. Bestämde mig istället för att kliva upp och fixa frukost och sen ta mig iväg till skolan för att plugga lite matte på morgonen innan det var dags för duggan som jag hade idag. Det känns som att det gick väldigt bra men självklart så när man går ut från rummet och snackar med klasskompisarna om dom olika uppgifterna så får man reda på att nej så kan man ju inte göra och självfallet när jag får det förklarat så kommer jag ju på att nej just det det får jag ju inte... lagom irriterad man blev då eller du har kommit fram till svaret men räknat för långt, med andra ord svaret var en andra grads funktion men jag beräknade rötterna för den andra grads funktionen och sedan satte jag rötterna som svar :( vilket är ett steg för långt mot vad jag skulle göra.

Man kan ju bara hoppas på att man får bra med delpoäng så att man klarar den iaf om man får minst 7p av 15 tror jag det var så kan man räkna med 1 extra poäng till tentan sen så om jag på tentan skulle ligga 1 poäng under godkänt så kan jag med det extrapoänget jag tjänat in få godkänt ändå. Dock om man klarar alla 3 duggor som vi kommer att ha så borde man ju klara tentan utan att behöva använda extrapoängen ;)

Nä ska jobba vidare med spelprojektet of doom så det blir klart någon gång.

1 kommentar:

JM sa...

Haha, tror jag flyttade ur min lägenhet precis lagom innan oväsendet började :P

Lycka till med matten också, starkt gjort att du jobbar på att göra klart allt =)

//JM