måndag, september 20, 2010

Urgh tidig morgon

Vaknade upp för tidigt idag, jag hade planerat in så att hantverkarna skulle komma och knacka på dörren vid 07.50 men istället så kände dom för att komma 07.20. När jag frågade om jag hinner duscha innan dom ska byta ut varmvattenberedaren mot en fjärrvärmeväxlare sa killen att jag hade 3 minuter på mig. Fort in i duschen och göra sig ren men jag hann dessvärre inte raka mig men man doftar gott i alla fall så det måste väl vara ett plus.

Det var ju tur att jag skulle upp tidigt idag ändå men jag hade ju tänkt kliva upp först runt 07.30 så det kändes ju lite surt att dom hann väcka mig tidigare men men. Varför jag skulle vara uppe så tidigt var inte för att lektionen började speciellt tidigt utan det var för att jag skulle på ett möte kl. 08.30 på skolan med prefekten och en representant från studentservice, samt 2 andra studenter.

Mötet var ganska kort men mycket bra information fick man ut i alla fall och det verkar intressant. Sen var det dags för lektion i mattematik den var mindre rolig men mot slutet kändes det ändå som att något sjönk in trots att man var så sjukt trött efter att ha sovit så få timmar detta dygn. Kommer nog i säng lite tidigare ikväll då hantverkarna kommer komma förbi imorgon också.

Dags att fortsätta lite med skolarbetena som man ligger lite bakom med förutom att plugga lite matte också så dagens lektion sjunker in ännu bättre.

Inga kommentarer: