söndag, september 05, 2010

Snart dags igen

Ja klockan börjar bli mycket, väskan är packad som tur är. Var på bio med några kompisar som en skön avslutning på denna vistelse här i Stockholm. Jag kan ju rapportera att bröllopet och bröllopsfesten var till belåtenhet och jag fick mycket positiv feedback efter att ha varit kvällens toastmaster vilket kändes kul. Ska man satsa på ett sådant yrke kanske? Hmm nja jag kan nog göra det lite vid sidan av men vill nog satsa på en karriär som programmerare först, allra helst inom spelbranschen.

Men vem vet var man hamnar. Träffade en gammal klasskompis föräldrar på bröllopet och fick då veta att hon nu jobbar för Ernst & Young. Hon har tydligen också varit med om samma sak jag har varit med om, fick ett jobb på en arbetsplats med hög lön (innan Ernst & Young) men då var kollegorna inge roliga att jobba med men sedan fick hon nytt jobb (då på E&Y) och lite lägre i lön men trevligare kollegor. Det säger nog en hel del om vad man kan tänka sig göra för en lite lägre lön, sen fick jag väl höra att hon nu nästan har jobbat sig upp i samma nivå som hon hade tidigare men det är ju bara positivt.

Nä ska väl ta och gå och lägga mig nu då så man orkar upp imorgon för att ta flyget tidigt som fan och sen sätta sig på en mattelektion när man kommer fram, ser väl kanske inte riktigt fram emot att lektionen ska vara så tätt inpå när jag kommer fram men inte mycket man kan göra.

Inga kommentarer: