torsdag, oktober 07, 2010

Duggan över

Dessvärre så känns det inte lika säkert som förra gången, det värsta var väl att det var många klurigheter som var gömda bland uppgifterna man skulle lösa. En annan satt jag och såg att den här är ju sjukt lätt men kom inte på hur jag skulle lösa den, jag visste innerst inne att den inte var svår att lösa då jag löst liknande tidigare men av någon underlig anledning kom jag inte för mig hur jag skulle göra. Jag hade börjat lösa den på ett sätt sen på ett annat men fegheten av att "nej det är fel sätt" tog över och jag bestämde mig för att sudda de halvdanna lösningarna istället för att ha kvar dom och kanske få något poäng.

Som läraren sa så är det inte hela världen dock känner jag att jag skulle vilja haft lite fler uppgifter att öva på kring det som skulle kunna tänkas komma på duggan utan att ge oss själva duggan vill säga ;) För dom som inte vet vad en dugga är så är det som en mini tenta och i detta fall om man klarar godkäntgränsen så kan man få 1 extrapoäng till den ordinarie tentan. Dessa duggor passar bra som refreshers då man läst ett par kapitel och sen testar kunskapen på om det har gått in eller ej och sen som en extra bonus/morot så kan eleverna få ett extrapoäng till ordinarie tenta. Vilket passar bra då man kan hamna kanske 1p under G och då kan man få använda dessa extrapoäng man tjänat in på duggorna.

Nä tog väl ut min aggression på badmintonen då jag ändå fick springa av mig och vifta en hel del för att inte bli helt utklassad. Jag lyckades till och med överraska motståndaren då jag helt plötsligt hade en massa extra energi på att springa och faktiskt lyckas rädda dom bollar som jag vanligtvis brukar låta slå i backen. Eftersom jag nu har sprungit av mig all energi har jag föga lite energi kvar att vara vaken och tänkte därför ta det lite lugnt och krypa ner tidigt ikväll.

God natt! :)

Inga kommentarer: