måndag, oktober 18, 2010

Ny vecka nya tag

Det är måndag igen... idag kom "hantverkarna" igen för att inspektera fjärrvärmeinstallationen och tömma ut eventuell luft som kunde finnas i elementen sen dom startade igång systemet. Jag hade väl räknat med att dom skulle komma runt 9-10 tiden men nej då dom var ju tvungna att dyka förbi redan innan jag hade tänkt kliva upp vid 8.30, dom kom 8.15 och som vanligt ringer dom en lång ringsignal på ringklockan och sen typ 2 snabba, för att sedan vänta en millisekund och sedan öppna dörren med huvudnyckeln. Kan ju bara säga att jag verkligen avskyr att bli väckt på det sättet, hade jag vaknat av min klockradio innan så hade det varit okej men då man inte vet när dom hade tänkt komma till min dörr så blir det väl såhär.

Det fanns dock lite luft i systemet som dom tömde och nu ska det fungera som vanligt, det hela gick över ganska snabbt vilket gjorde att jag kunde gå tillbaka till sängen igen och försöka sova vidare en stund. Hann inte vila så värst länge så idag är man lite trött, eftersom det har börjat bli mörkare här tidigare om kvällarna så har det tydligen börjat visa sig på kroppen också. Man känner sig inte lika pigg och utvilad som jag kanske skulle vilja, känns märkligt då jag tycker jag får minst 8 timmars sömn varje natt...

Inga lektioner idag kan väl kännas skönt men ska kila till det andra klassrummet och plugga lite matte med klasskompisarna som också läser det för att förbereda inför tentan som kommer nästa vecka *huvaligen* ja nu djävlar anamma ska det pluggas matte så jag blir klar någon djävla gång!

Inga kommentarer: