torsdag, april 17, 2008

Dagarna går

Ja och dom kryper närmare mot den inte så oroväckande sluttentan i Mattematik I (först ut är algebran sen kommer Analysen ca 2 veckor senare). Jag känner mig inte orolig över tentan som kommer men det är ändå påtagligt att den är runt hörnet. Snart är det också sommarlov :D Det har jag inte känt av på länge, dock har jag väl sökt några sommarjobb men inte så många än. Måste slänga iväg lite fler ansökningar till olika intressanta jobb, jag kanske hinner kolla upp det under helgen och söka.

Jag har i alla fall sökt en sommarkurs på Stockholms Universitet som handlar om 3D-spelutveckling (ja jag vet jag har ju pluggat det, och det är väl lite därför som jag känner att jag vill läsa denna kurs för det kommer bli en repetition av det jag har gjort fast under en 5 veckors period). Det är relativt enkla poäng att ta och kursen hade ett moment som jag inte har testat på tidigare, nämligen låpolymodellering, alltså skapa en 3D karaktär med så få trianglar som möjligt.

Jag hoppas jag kommer in på den kursen för då kommer jag säkerligen få fart på programmeringsgenerna igen :) Läser i chattkanalen som jag sitter i för min gamla klass att några sitter och programmerar en del hit och en del dit samt att dom gör det dom gjorde när vi pluggade tillsammans, spelade World of Warcraft. Jag måste erkänna att jag saknar dom stunderna då vi pluggade och levde loppan, det är verkligen som dom säger att studietiden är den bästa tiden i livet.

Helgens planer ser lite vaga ut, vet inte om jag åker till Uppsala eller inte men det återstår att se när fredagen annalkas, då ska nämligen K höra av sig och meddela utifall hon kommer sitta i en studiedvala (vilket jag kommer att göra ca 1-2 veckor innan min mattetenta) eller om hon vill ha lite paus från studierna och umgås med mig :D Nåväl jag hänger inte läpp om vi inte träffas i helgen men det kommer ju kännas tungt. Nä dags för sängen nu, ny dag imorgon med en massa matte som ska läras och pluggas.

Tjilevipp!

Inga kommentarer: