torsdag, april 10, 2008

Uppdatering

Jaha då har man lyckats vara borta från bloggen ett tag tydligen och folket som läser den är väl sugna på att få höra vad som hänt härnäst kan jag väl tro. I fredags förra veckan gick det väldigt bra på seminariet jag hade, men det var inte höjdpunkten på min dag utan det var att jag skulle äntligen få träffa K efter att vi varit ifrån varandra i mer än 2 veckor sen vi senast sågs (en evighet kändes det som kan jag säga). Något annat märkligt som hände på fredagen var att läraren var försenad ca 15 minuter (vilket vi inte visste) men i alla fall så stod jag framme vid tavlan och "lekte" lärare och skojjade till det och sa nå vad sägs om rast då...

Varpå någon säger men kan inte du börja lektionen då? Heh lite nervöst säger jag som undanflykt att jag inte vet vad dagens lektion ska handla om... Då svarar dom efter att ha tittat igenom pappret över veckoplaneringen och säger vi ska gå igenom Vektorprodukten m.m, jaha svarar jag och säger vänta då. Jag går till min plats och plockar upp min mattebok från LTU, slår upp Vektorprodukt och läser lite snabbt att det är ju kryssprodukten (men det kan jag ju), så jag tar med mig boken och kliver upp framför tavlan och sätter igång. Självfallet tänker jag (kan inte läraren komma nu...) men jag skriver upp Vektorprodukten (högerorienterat system) vilket jag inte orkar förklara för alla här vad det är men ändå, så börjar jag berätta lite om vad vektorprodukten/kryssprodukten är, samt att jag börjar skriva upp ett exempel för hur man skulle kunna beräkna den.

När jag nästan har skrivit klart mitt exempel kommer läraren in genom dörren (något stressad) och tittar på mig och säger "Jaha", jag svarar att "Ja jag tänkte att jag kunde ju börja..." läraren svarar då "För all del" och tittar på mitt exempel, sedan frågar han om han kan sudda en tavla, jag säger sjävlklart den tavlan använder jag inte. När jag väl har skrivit klart mitt exempel så går jag och sätter mig igen vid min plats (benen skakar av nervositet), jag känner som att jag kanske har pajjat i planeringen för läraren men det som förvånade mig mest var att under hela lektionen sedan så refererade läraren till mitt exempel. Snacka om att jag kände mig stolt då :D

Anyhow, efter lektionen begav jag mig till Centralen för att möta upp med K och sedan åka hem, när vi kom hem var vi ensamma och det var nästan middagstid så jag satte igång med middagen som bestod av wokad/stekt kyckling (tunt skivade bitar) i gröncurry och kokosnötsmjölk, till det serverades ris och sallad. Efterrätten blev vanijlglass med varm hallonsås, mycket gott. Till efterrätten blev det en film, avlin och gänget såg vi väldigt rolig och gullig film men jag vet inte hur den slutar för då var jag lite upptagen med annat ;) Helgen förflöt på väldigt bra, det var väldigt mysigt. K stannade på middag även på lördagen och då var det solsken och vackert väder så vi passade på att grilla. Första grillningen för säsongen och jag kan ju säga att det smakade gudomligt :D

Efter middagen åkte K och jag in till Centralen för att K skulle åka med tåget hem till Uppsala. Nu blev det som så att hon istället fick åka en ersättningsbuss men det gjorde inte så mycket hon kom ju hem säkert ändå. Nu har vi bestämt att jag ska åka upp till henne denna fredag efter min lektion. Det ser jag verkligen fram emot, jag har också lyckats undanröjja nästan alla mina seminarieuppgifter tills denna fredag, har väl bara 1 uppgift kvar att lösa och den tänkte jag försöka mig på imorgon. Så nu är det dags att hoppa i säng :)

Puss och god natt på er!

Inga kommentarer: