fredag, augusti 08, 2008

Planer

Framtidsplaner är bra att ha, frågan är bara hur pass bra framförhållning man har egentligen? Själv har jag tagit några månader i taget verkar det som. Just nu så har jag beslutat mig för att gå den kurs jag sökt i höst och känner mig ganska nöjd med valet. Jag sitter ju och gör ex-jobbet nu och funderar lite på när det ska vara klart, perioden ska ju vara 10 veckor. Har inte räknat riktigt på hur många veckor jag har jobbat men jag tror att det snart blir 10 :S tiden har bara sprungit förbi känner jag men jag har trotts allt fått något gjort :D

Snart är det också dags för mina matte tentor (igen!) inte något jag ser fram emot direkt, jag ser fram emot den dagen då jag klarar dom det gör jag men för att få uppleva den dagen måste jag ha tentan först. Har väl planerat som så att jag ska gå den här kursen och "lära" mig utveckla 3D-spel när jag i själva taget redan vet hur man gör men för att fräscha upp kunskaperna kan det ju aldrig skada :D Tänkte även kombinera lite med den kurs jag ska läsa nu och med några labbar som jag inte blivit klar med. Då de labbar jag kommer jobba med nu kommer behandla samma ämne som jag måste lämna in i Skellefteå.

Vet inte riktigt vad det är men jag saknar den staden, det var så fridfullt och man hade väl det man behövde. Diverse butiker, mataffärer, någon form av uteliv, massor av kompisar (desvärre är ju dom flesta av polarna jag pluggade med inte kvar i Skeå) men några är faktiskt kvar. Är lite sugen på att åka upp dit igen och besöka dom, har lite planer på det längre fram, måste ju ändå åka upp för att redovisa mitt examensarbete ;) Nä man ska väl ta och jobba lite innan man kan gå hem för helgen men vill bara avsluta med en citering från en seriestrip jag läste häromdagen.

"-Varför är det så svårt att plugga in fakta? Jag har hört att hjärnan egentligen har bättre kapacitet än en superdator!"

"-Bättre prestanda, sämre arbetsmoral."

Todelo!

Inga kommentarer: