tisdag, augusti 12, 2008

Work complete... (soon)

Ja då sitter man här igen på jobbet och finular lite på hur man ska lösa dom problem som man har stött på. Passade på att gå och träna idag innan lunchen också, höll igång hela tiden men när det var dags att käka lunch så verkar min vänstra hands lillfinger och ringfinger ha "domnat bort", av någon mysko anledning kan jag inte röra dom så bra som i den andra handen vilket gör det avsevärt mycket jobbigare att skriva det här inlägget då majoriteten av mina ord innehåller bokstäver från vänster sida av tangentbordet.

På torsdag fyller man år och ledigt ska man ha dagen efter har jag numera kommit fram till, varför ska man ta ledigt på sin födelsedag? Tar man ledigt på sin födelsedag och super och svinar (festar!) så mår man ju piss dagen efter, just denna gång infaller min födelsedag på en torsdag så det blir ju inte så lyckat om jag tokfirar och sedan ska till jobbet dagen efter. Har snackat med chefen om det och han tyckte att jag kunde ta ledigt, han förstod väl min argumentation ;) Har även ledigt på måndag och fredag nästa vecka som är avsedda för 2 mattetentor som jag måste skriva så jag kan bli klar med min djävla utbildning någon gång. Fan va mycket matte det har varit att proppa in i skallen, inte har det varit kul direkt och till vilken nytta kan man ju också undra?

Känns inte som att man direkt har använt sig så mycket av den matten när man jobbat (även om man jobbar med programmering) har väl haft lite för och mot argumentation angående det här på jobbet med dom som lärde sig samma matte för en massa år sedan, majoriteten av dom har redan glömt bort minst hälften av vad dom lärde sig (hehe) men det är väl till någon nytta. Om man lärt sig det en gång och sedan läser om något som bygger på den mattematiska uträkning man lärt sig så sägs det att det ska vara enklare att förstå det. Oftast om det är något man undrar över så slår man upp det (i alla fall jag) antingen i någon bok eller på nätet och läser om det och vips så har man "lärt" sig något nytt ;)

Nä nu ska man väl tillbaka till slitet så man blir klar med det någon gång :)

Tjilevink!

Inga kommentarer: