tisdag, december 15, 2009

Nu så

Ja nu kan man ju minst sagt säga att julrushen är i full gång, vill nästan inte tänka på hur mycket det kommer vara att göra imorgon. Priset har dessutom gått upp på modifieringar av dom nya maskinerna och har fått sitta hela eftermiddagen och ringa till kunder och meddela dem om det nya priset. En del svarade och accepterade det nya priset andra köpte en ännu dyrare produkt (positivt för oss vill säga), medans resten inte svarade i telefon.

Imorgon lär det nog bli att jobba över om vi inte hinner få klart alla ordrar under dagen imorgon. Vi har faktiskt fått in 1 till kollega som kommer jobba extra, en som jag i alla fall kan räkna med gör jobbet som man säger till honom att göra vilket känns som en big load of my back då en del andra inte riktigt gör det dom ska. Någon går omkring och leker miniboss och tror att han styr och ställer, en annan sitter och slösurfar och svarar på foruminlägg på arbetstid när man specifikt fått tillsägelse från chefen att sådant kan man göra när det absolut inte finns något annat att göra på... wait for it... sommaren. Men likt förbannat sitter han där och gör den skiten iaf, samt surfar på andra communitys också inte riktigt vad jag kallar för arbetsrelaterat.

Känns skönt det här att få chansen att skriva av sig lite men jag vet dessutom att det kommer bli fan så mycket mer att göra imorgon mot vad det var idag. Vi hann t.ex inte med att skicka alla brevpostordrar som vi fick in sen helgen och idag, jag passade dock på att packa klart det efter att postkillen hade gått så ligger vi i alla fall inte så mycket efter. Om det blir något kvar att göra efter stängning så blir det nog så att jag sitter och jobbar över då det kommer att behövas (inte bara ekonomiskt för min del) utan även för att hinna få iväg alla ordrar till kunderna innan jul.

Nu ska jag nog ta och slagga börjar bli sent och man måste ju upp i sedvanlig tid imorgon om inte tidigare då det kommer komma hantverkare hit för att installera våran nya vattenberedare/delare av något slag då vi nu ska få fjärrvärme i huset.

Inga kommentarer: