söndag, januari 10, 2010

Framme...

Då har man till slut äntligen kommit fram och sitter nu här omringad av flyttkartonger... har fått undan det mesta men är en del kvar som jag inte kunde stuva undan riktigt då jag behövde utrymmet när polarna var här. Den inte allt för ovanliga känslan ensamhet/tomhet infinner sig ännu en gång men inte lika stark denna gång. Visst har jag lämnat mina polare i Stockholm och närheten till familjen, men har även ett par kompisar här uppe i Skellefteå så den där tomhetskänslan är ju som sagt inte lika påtaglig men den finns där.

Tyvärr så blev inte flytten riktigt lika lyckad som man hade hoppats då man kom fram till lägenheten :( fram tills dess så hade allt gått bra och jag var riktigt nöjd med hur det hela hade gått. Vi hade alla kommit fram säkert och fick tag i flyttpizza som mer eller mindre är obligatoriskt när man flyttar ;) men när det var dags att inträda i lägenheten så möttes man av en minst sagt besvärande syn av reklam/tidningspapper lite var stans samt att det inte var diskat i köket och spisen såg inge vidare ut för att inte tala om hur det såg ut på toaletten.

Mer än så tänker jag inte gå in på än att jag tänker klaga ganska rejält till både min bovärd samt till hyresvärden i allmänhet att man kan fan inte ta in luffare, kanske kan föreslå att man ska gå runt och knacka på och göra lite stickkontroller så att folk som oftast bor ensamma inte vanvårdar lägenheterna vilket jag tydligen har lyckats ut för. Det ser mer ut som att personen som "bor" i rummet intill har flytt landet och inte städat efter sig. Har även hittat brev från både inkasso samt kronofogden i lägenheten samt brevlådan utanför... det om något säger väl att personen kanske inte sköter det hela så värst bra eller?

Nä nu ska jag återgå till att lyssna på musik och stöka i ordning mitt rum så det är lite mera beboeligt i alla fall. Vi hörs snart igen :)

2 kommentarer:

elida sa...

Lycka till i nya lägenheten! Jag ska också flytta snart och omge mig med flyttkartonger =) Kram

Carina sa...

Hoppas allt går bra nu :)

Men du kommer du ner V9 och åker båt med oss?? Countrykryssen är ju då, vil vil vill att du ska komma med så koooomsi!! =D

6-7 mars och sen äre ju en kryss på fredagen redan 5 - 6 som vanligt!! =)

Kramis