tisdag, mars 16, 2010

2010-2006 = 4, 300 / 4 = 75

Ja det är ungefär så många inlägg jag har gjort per år (75st), jag vet inte om man kan säga att det är bra eller dåligt ;) För övrigt så har jag blivit underkänd på min labb men fixade en liten lite ja en pytteliten detalj så fick man godkänt igen. Känns lite löjligt men men, nu måste jag skicka in den nya versionen igen då man inte fick skicka in den till killen som rättar labbarna per mail utan dom måste ligga uppe i det rum som vi har för att lämna in dessa laborationer.

För övrigt så har jag fått lite framsteg i min sista labb, något som förhoppningsvis hjälpte väldigt mycket var att det fanns ett konverteringsverktyg från det lite äldre formatet till det nyare. Så nu kan jag äntligen ladda in den värld där min gubbe skall gå omkring på. Lite bilder är väl aldrig fel:

Det börjar med en svart ruta och lite text


Sen har vi fått in själva världen vi ska gå på


Och nu har vi även fått in våran gubbe som ska vandra omkring

(Det är den lilla vita saken i mitten av bilden)

Det problem jag har nu är att min gubbe är högre än mina berg ;)

(Klicka på bilderna för att se dom i större format)
Nu ska jag väl fortsätta och ladda in en fågel som skall jaga honom för att sedan sätta upp allt så att det sköts automatiskt.

Inga kommentarer: