fredag, mars 19, 2010

Äntligen fredag

Nu tycker jag förvisso att denna vecka har gått väldigt fort och att fredagen är här bekräftar detta väldigt tydligt. Alla sitter och är koncentrerade i klassrummet (eller iaf några) själv sitter jag och funderar på var jag ska börja ta tag i mina olika problem jag har med min labb, det är nu ca 1 vecka kvar tills det att den ska vara inlämnad så det känns som att den kanske är en bit bort men ändå inte.

Dessvärre tog det mig på tok för lång tid att få klart inläsningen av en obj fil vilket egentligen var ganska straight forward... men det är väl det att skallen inte är med riktigt tror ja, när jag kollar igenom koden så känns det ju som 'varför tyckte jag det här var så svårt?' men sen när man blickar tillbaka under veckan då jag suttit med det här så är det ju känts som att man hela tiden har fastnat på någon form av tröskel. Bästa är väl om man lyckas ta sig över den tröskeln och fortsätta och man känner ju sig djävligt mycket bättre när man väl har gjort det också.

Jag funderar på att hitta på något annat för att komma bort från det här ett tag då det känns som att man har fått codeblock. Kanske ta mitt anteckningsblock och gå och sätta mig någon annanstans och spåna lite på idéer för att kunna lösa problemet. Typ devide-and-conquer, som dom lärt oss tidigare.

Inga kommentarer: