torsdag, mars 11, 2010

I väntan på vård

Ja inte har man mycket att hitta på när man nu väntar på att bli uppringd från vårdcentralen man var och besökte idag innan jag tog mig till skolan. Enligt receptionisten så tyckte hon att jag skulle få prata med en sjuksköterska först per telefon (jag kommer med andra ord att bli uppringd) innan jag eventuellt ska få gå vidare till en läkare eller få en remiss eller dylikt för att få gå och röntga knäet.

Jag fick även tipset att höra av mig till en sjukgymnast vilket jag hade tänkt göra så snart som jag får samtalet från sjuksköterskan. Vid frukosten idag så slog jag på tv:n för att kolla nyheterna (mestadels vädret, ja vet vuxenpoäng men jag får försöka arbeta bort det -_^) och då hade Skellefteå sjukhus/lasarett fått in en stor mängd personer som har fått benbrott i samband med halkan, turen föll väl på mig att jag inte har brutit något men det är ju svårt att se om man har skadat en minisk eller dylikt så därav vill jag gärna ha en röntgen men undrar om jag någonsin kommer få komma så långt eller om dom kommer säga att nä du verkar ha klarat dig käka lite smärtstillande piller i en vecka så ska det nog bli bra.

Guess what det är precis det jag gör och det har nästan gått en vecka och det gör fortfarande lite ont i knäet... :S nåja kanske ska försöka ta mig iväg på lunch det är ju ändå vilkskavspanna med potatismos, sås och lingonsylt :D

Vi hörs väl sen igen ;)

Inga kommentarer: