torsdag, oktober 09, 2008

Grå

Det är precis så jag känner att vardagen är just nu, jag ser mig omkring här på jobbet och det är ta mig fan bara "grått". När man är på väg till jobbet är det grått ocn när jag går hem från jobbet idag kommer det säkerligen att kännas lika grått. Ikväll ska jag minsann se ett avsnitt av Chuck och Life sen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag har ju faktiskt varit duktig och fixat det som jag inte kände att jag ville ta itu med men som sagt det är gjort nu.

Imorgon är det ändå fredag och det känns ju skönt, ska vara med på ett innebandypass här på jobbet (mellan kontorsstolarna) nä men i deras egna träningshall. Efter jobbet imorgon funderade jag på om jag kanske ska åka och våldgästa polarna i Kungsängen :D se till att bli bjuden på lite mat höhö... nä men i alla fall hitta på något. Var ju svinlänge sen jag var där senast.

Typiskt för den här årstiden så känns det mesta bara grått och tråkigt, men för att sätta lite färg på vardagen så kan man ju antingen ta med sig en färgburk på stan och tömma den på någon man tycker ser alltför grå ut. Annat man kan göra är ju att kolla på en bra film med nära och kära, sitter och funderar på filmen Wall-E som har haft premiär sedan länge men har fortfarande inte sett den för versionen med engelskt tal går endast på biograferna inne i stan eller söder om stan vilket är en bra bit ifrån där jag och kompisarna bor.

Ska på infyttningsfest i helgen så det kan ju liva upp stämningen också men känner att jag vill göra något annat innan festen för att få lite "färg" på vardagen. Nåja, ska väl åter till arbetet då med att knacka en massa kod som man gör som code warrior :D låter mycket coolare än kod knackare (låter ju som någon djävla dörrknackare som går runt och säljer kod...)

Pajs ut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha... dörrknackare som säljer kod, den var bra den.

Jag kan ta en kod för resten, en som går till ett bankkonto med mycket pengar på tack.
Har du några sådana på lager. =)

Fy fan vilket tråkigt jobb du har. Fattar inte ens vad du gör. Sa ju att du skulle bli något roligare.

Hoppas du hade trevligt här hos oss, själv var jag ju på mitt jätteroliga inspirerande arbete som jag bara älskar. Vill inte alls bli miljonär och förtidspensionera mig. Kan inte tänka mig att en enda människa med mitt jobb skulle vilja ha flera miljoner och aldrig mer behöva jobba. Nej det vill man verkligen inte... det skulle ju vara värsta mardrömmen att inte behöva gå tillbaka till jobbet och vara miljonär. Nej usch, vilken hemsk tanke.

Ha det bra,
Kram
E