torsdag, oktober 16, 2008

Swosch

Ja denna dag har hittills bara rusat förbi, jag kom till jobbet runt 8.20 och jag har redan hunnit käka lunch och klockan är snart 15, vilket betyder ungefär en 2 timmar kvar på jobbet. Känns lite märkligt att dagen har svischat förbi, känns som att jag gick upp för någon timme sedan. Har hunnit få en del saker gjort, men stött på lite patrull med hur jag ska ta mig ann nästa problem, vilket är att assigna unika adresser till varje modul... som kopplar sig till min bt-server. Har klurat lite på olika lösningar men verkar inte direkt finnas någon annan som vill dela med sig av hur dom har gjort så jag kan lära mig hur man ska göra på det sättet.

Hittar heller ingen någon artikel eller dylikt om hur man kan ändra programmets working directory. Men det kommer väl lösa sig så småningom, ska kanske fortsätta skriva lite på rapporten så den blir klar i tid. Hmm ska man jobba hemmifrån imorgon, kan vara skönt men vet inte om jag får, känns dock som att jag skulle behöva det men har lite svårt att ta med mig alla mina projekt som jag har här på datorn hem för att jobba hemma. Så jag har väl ytterligare en jobbdag att se fram emot imorgon, hmm jag skulle ju kunna jobba över lite ikväll så kan jag gå lite tidigare imorgon. Men det kommer ju bara att gå i baklås då jag ska in till stan för att träffa några gamla klasspolare och ta en bärs eller två och kanske en matbit och snacka skit :)

Hmm ja en del saker att ta i beaktande, kanske ska ta en liten break och gå till fikarummet och våldsföra mig lite på kaffemaskinen så den spottar ut något vettigt råttgift man kan hälla i sig. För övrigt verkar det finnas en liten mus här på företaget som lever i fönsterpanelerna mellan 2 rum, det började lukta illa i ett utav rummen men nu har det spridit sig till nästa närliggande rum. Kan ju vara spillningen som inte luktar så gott men den där musen har tydligen levt här ett tag så man kan ju undra ifall den har dött i ventilationssystemet mellan dom två rummen.

Nä nu ska jag minsann ut till fikarummet och fixa mig någon uppiggande dryck så man är vaken tills man slutar!

Inga kommentarer: