onsdag, oktober 22, 2008

Rubrik? Titel?

Alla dessa rubriker eller titlar, måste komma på något bra så att någon läser det... orkar inte. Måste räcka med att man är kreativ på jobbet och löser problemen man stöter på, jag har lösningen till ett väldigt jobbigt problem, när webradion börjar spotta ur sig en massa reklam orkar jag faktiskt trycka på mute knappen för att slippa höra det. Dagarna i ända sitter man och funderar på lösningar inte undra på att man är helt slut när man kommer hem, undrar bara hur pass slut dom som jobbar på någon tidning är när dom har suttit och kommit på en massa rubriker hela dagarna för att locka läsare.

Känner mig lite trött idag faktiskt, kan ju bero på att jag vaknade till 05.57 och trodde jag hade försovit mig... vilket jag då inte hade, hela 48 minuter till godo så jag somnade om igen, sen vaknade jag ytterligare en gång av att höra farsan och hans sambo springa upp och ner i trappan vilket är lite störande, men försökte somna om igen. Vaknade 06.43 och tyckte att nu fan borde larmet ha gått på mobilen men inte hade den det var ju 2 minuter kvar *suck* varför sov jag oroligt inatt för? Har ju inget jag ska skynda mig till idag.

Jag ska förvisso kila på innebandy om en liten stund, kan nog vara bra för att få igång kroppen lite. Måste jobba lite mera på rapporten, har kommit en bra bit, håller på med att presentera arbetet och metoderna jag använt mig av. Sen är det resultatet och till sist diskussionen. Jag tror nog att jag har lyckats fylla resten med den information som jag kan fylla i på rak arm utan att behöva kolla igenom mina minnesanteckningar. Nä kanske ska göra en riot i fikarummet och välta kaffemaskinen och hoppas på att den sprutar ut en konstant stråle med kaffe så man kanske blir lite pigg ett tag till.

Hmm vad ska man avsluta med då? Också ett annat problem att lösa, kanske bara publicera bloggen mitt i en mening el

2 kommentarer:

Evve sa...

Tja,

Sorry vi var tvugna att avboka i lördags. Men hoppas vi kan hitta en annan dag som passar att träffas snart.

Vad ska du göra på lördag. Du nämnde att du var upptagen då. Ska du träffa K eller???

Kram E

t-bone sa...

Ja det var ju oturligt att vi inte kunde hitta på något i helgen. Nästa helg ska jag tyvärr inte träffa K utan jag ska till göteborg med lillebrorsan, S och M. Ska gå på en halloweenfest.

Helgen därefter ska jag däremot träffa K och även jobba i Uppsala lördag-söndag. Så det måste bli någon helg där efter :)

Kram