fredag, mars 21, 2008

Gott gotti gott gott

Det blir alltid god mat när man åker hit ner och hälsar på. Idag åt vi lammstek med klyftpotatis, skysås och sallad. Jisses vad gott det var, och till efterrätt käkade vi en annanaspaj som jag hade varit med och hjälpt till att baka. Imorgon hade jag tänkt att baka kanelbullar och bjuda på här. Jag hade ju tänkt baka hemma annars men nu blev det ju som så att jag sitter här i småland så då får jag väl baka här istället då.

Hade lite tur som upptäckte idag att jag har lektion på tisdag nästa vecka vilket jag inte trodde att jag skulle ha, men jag åker hem på måndag så det är ingen panik. Har i värsta fall med mig mina böcker utifall man skulle bli kvar här en extra dag. Det har snöat större delen av dagen men det ligger inga högar med snö här direkt. Det är väl mestadels blaskväder, men man klarar sig med gott sällskap och så kan man ju alltid gosa med morfars hund (som substitut för någon annan).

Nu verkar det som att resten av huset gör sig iordning för att sova så jag ska väl också ta och stänga av och krypa ner. Av någon anledning lyckas man koppla av när man är här nere, det är som en fristad ungefär, man kan koppla bort det där andra som man annars känner sig "stressad" av eller pliktskylldig för att göra vad det nu än är. Det är ett annat lugn här :) Men man vill inte vara här för länge för då börjar "verkligheten" komma ikapp en också ;) Nä nu stänger jag ner för idag.

God natt!

Inga kommentarer: