tisdag, mars 04, 2008

Måndag...

Behöver man säga mera? Ja visst fan är det måndag, det kändes redan när mobilens larm gick igång i morse och jag ville inte gå upp. Som tur är så börjar man inte förrän kl. 12.30 så jag satte larmet 1 timme framåt och sov lite till, det var verkligen underbart. Larmet ringde igen vid 10 tiden så jag snoozade lite och gick väl upp ca 15-20min senare vilket blev resultatet till att jag kvickt fick göra mig iordning för att sedan springa iväg till bussen som gick 10.38

Kommer till skolan och är (hör och häpna) bland dom första som kommit dit (från den grupp jag brukar umgås med där). Dom andra trillade in i sin egen takt men ganska tätt inpå varandra. Dagens lektion var inte den roligaste men nyttig, det som gör just måndagarnas och torsdagarnas lektioner mindre "intressanta"/roliga att gå på är lite p.g.a läraren som har en så pass monoton ton när han pratar. Det är inte mycket till liv i honom känns det, han går igenom det vi ska lära oss på lektion men inget mera runt om, som kanske försöka att aktivera oss genom att ställa en fråga vi ska svara på eller dylikt.

Nåja, jag får väl läsa anteckningarna och plugga på dom med lite musik i öronen. Helgen för övrigt har varit bra, jag var i Uppsala i Lördags och träffade tjejen som jag nu har dejtat ett tag. Vi hade bestämt att jag skulle komma upp och så skulle vi käka en pizza och sedan gå hem till henne och kolla på melodivestivalen. Hon bor väldigt centralt och pizzerian vi gick till låg bara ett kvarter ifrån hennes lägenhet :) Under melodifestivalen satt vi i hennes lilla 2 sits soffa och kommenterade kvällens bidrag. Det var tyvärr inga super bra bidrag men dom som gick vidare förtjänade att gå vidare.

Nästa helg sticker jag iväg på en kryssning till... hmm finland och tillbaka eller vart jag nu åker hehe. Ingen större pejl då jag vet att jag ska vara ombord på Vikinglines största båt för att först åka en vända fram och tillbaka mer som en vanlig kryssning, dock ska vi väl förbereda för nästa vända vi ska åka med båten. Det skall nämligen vara en countryfestival ombord på båten så jag ska jobba lite i helgen som värd eller något sådant. Jag ska i alla fall gå runt och se glad ut och om någon har någon fråga så ska jag glatt hjälpa dom. I och med att jag åker iväg på kryssningen så har jag ingen möjlighet att gå på en ny dejt så vi har bestämt att jag ska åka upp nu på onsdag, efter min tenta. Jag ser redan fram emot det :D (resan upp alltså inte tentan)

Jag har även beställt ett SJ Prio kort så jag kan få poäng för alla mina resor jag gör fram och tillbaka till Uppsala ;) men även om jag skulle åka någon annanstans i landet, säg söder över eller kanske längre norrut, så kan jag få poäng :) Ja det är väl allt för idag, imorgon är det matte igen men då blir det lite roligare för vi har en annan lärare. Nu är det sängen som gäller.

Harre gött!

Inga kommentarer: