onsdag, mars 19, 2008

Saker

Alla har olika saker för sig, en del gör en massa förändringar men inget direkt konkret har hänt den senaste tiden :( Jag sitter och går igenom kompisarnas bloggar men fortfarande inget nytt, sen kollar jag på min egen och upptäcker att jag inte heller har uppdaterat, känns lite konstigt... som att jorden bara stannat upp fast ändå inte. Idag ska jag själv iväg till Uppsala för att träffa världens mest underbaraste tjej, vi ska laga middag och sen får vi se vad som händer ;) Igår var jag för övrigt och handlade (matvaror då) och jag tänkte passa på att köpa nya rakblad för min hyvel då jag är inne på sista bladet (ha ha...) när jag kommer hem upptäcker jag att jag köpt fel typ av blad då jag öppnat förpackningen. Men jag tänkte väl att jag kanske kan ta och lämna tillbaka dom oanvända idag och köpa nya men det har inte blivit av.

Oj titta så klockan springer iväg, snart dags att röra på mig, ska ju med bussen sen med pendeln och till sist med tåget mot Uppsala :D Ska bara kolla att jag har allting med mig, jag ska ju prova på en ny variant av biljett hos SJ, nämligen SJ-Prio ja ett sådant där plastkort man får när man anmäler intresse för att få poäng för varje resa man gör med SJ. Samt att jag kan använda kortet för att resa biljettlöst, detta med biljettlöst resande är skojj, speciellt när tekniken fungerar. Jag har fått min biljett elektroniskt till min mobil så nu ska jag bara uppvisa sms:et och mitt SJ-Prio kort samt min legitimation, hmm det blev helt plötsligt mer saker att visa för konduktören än bara en pappersbijett som jag brukar hämta ut ur deras automater. Nåväl jag har med mig allt som ska vara med för att få åka, så får vi se hur petiga dom är med att kolla på alla olika identifikationsmedel jag har med mig ;)

Nu är det dags att glida, mors!

Inga kommentarer: