tisdag, januari 22, 2008

Första dagen (igen)

Första dagen i skolan på Mattematik I, kändes inte som om det var något problem. Det ända som var lite skrämmande var väl att det var så mycket folk, själv är jag van vid att det är max 30 personer i klassen men det var runt en 50 stycken. Måhända bara 20 personer mer än 30 men ändå, det såg så väldigt mycket mer ut när man väl satt där i klassrummet och inväntade att lektionen skulle börja. Det som vi gick igenom idag var inget direkt svårt, det talades om sin, cos, tan, cot, enhetscirkeln, likformighet m.m.

Kändes nästan som att jag satt mig på en lite för enkel mattekurs men det kommer bli svårare med tiden det befarar jag i alla fall. Det som var lite irriterande är att läraren inte kunde bestämma ifall min bok som jag har sen jag pluggade i Skellefteå innehöll det som kursen skulle ta upp utan han slängde över det på mig istället. Så jag måste nu mera grundligt gå igenom båda böckerna för att kolla ifall dom stämmer överens, vilket jag lite lätt har gjort redan, jag kollade innehållsförteckningen och såg att i stort sätt allt som stod i min nya mattebok fanns med i min "gamla". Så jag funderar på om jag ska lämna tillbaka den nya matteboken eller om jag ska försöka kränga på farsan att hjälpa till lite med att betala en del av den litteratur som jag "behöver".

Jag lyckades också komma till skolan ca 2 timmar för tidigt, det stod förvisso på schemat (lite väl kryptiskt) att det endast var föreläsning denna dag (samt imorgon), varpå jag och några till i klassen trodde att vi skulle ha föreläsning hela passet som det står att vi ska vara i skolan men icke då, föreläsningarna börjar inte förrens kl. 14.45 *suck* känns för mig lite konstigt att ha föreläsning efter ett handledningstillfälle. Så imorgon ska jag inte vara i skolan förräns 14.30 åtminstonde, jag ska dock in till stan lite tidigare för att (för säkerhetsskull) köpa den andra boken som vi ska ha i Algebra.

Har suttit och kollat lite på Band of Brothers och det märks att man börjar närma sig slutet, det har varit en hel del skjutande och en massa förödelse. Det var ett ganska tragiskt avsnitt jag kollade på ikväll, man fick se för första gången dessa "arbetsläger" där dom hade samlat alla judar för att ja dom till slut skulle förintas på ett eller annat sätt, men som tur var så hittade amerikanarna dom innan alla hade förintats. Var ingen vacker syn men det har det ju inte heller varit tidigare under allt skjutande, man har fått se ganska verklighetstrogna scener. Medal of Honor Airborne bygger på liknande berättelser samt spelet Company of Heroes, dock är spelstilarna lite annorlunda. I Medal of Honor Airborne får man spela i första persons vy medans i Company of Heroes så styr du grupper om 5 man genom att strategiskt förflytta dom och beskjuta/erövra fienden.

Nä nu väntar jag bara på mitt nya nätaggregat så jag kan använda mitt nya grafikkort ordentligt. Well well dags att sova lite tror jag, klockan är ju trots allt halv 1 på natten. Så god natt!

Inga kommentarer: