tisdag, januari 08, 2008

Sista minuten sjuk...

OBS! Kanske lite väl otrevligt inlägg och jag varnar folk som inte tycker om att läsa när andra spyr eller mår dåligt att kanske inte läsa detta inlägg i bloggen. OBS!

Japp, ena dagen är man kry som en elitidrottare den andra sitter man på toa och kastar upp dagens lunch. Det var något som hände mig igår, ingen direkt trevlig syn men så var det, jag misstänker att det kommer från min brorsson. Brorssonen hade spytt i sin säng dagen innan, sedan verkade han må bra igen för han sprang runt och lekte som om inget hade hänt. För att få bort lukten av spya så passade vi på att bada båda ungarna, för om den ena gör något så är den andra inte långt ifrån att vilja göra detsamma. Efter att ungarna har badat satte vi på en film när filmen väl tog slut visade det sig att lillgrabben hade spytt igen och denna gång hade han varit i mitt rum och lagt en del på mattan och den andra delen på golvet i hallen.

Lillebrorsan hjälptes åt att städa upp det lilla missödet och vi tog hand om brorssonen och tvättade av honom, men vi måtte både lillebrorsan och jag ha missat att brorssonen tagit sig i huvudet med sina kladdiga händer för vi båda insjuknade i samma symptom som brorssonen. Jag märkte inget förrän dagen efter medans lillebrorsan fick symptomen redan samma dag. Som jag beskrev tidigare så mådde jag toppen under större delen av dagen därpå medans på eftermidagen började magen agera konstigt, först trodde jag bara att jag var lös i magen men sedan när jag väl satt på skithuset så klarade jag inte av lukten från det som hade hamnat i toan vilket resulterade i att även jag spydde.

Efter det mådde jag väl bra, lite småyr men bra. Jag gick och la mig för att vila lite, då slår det till igen, dock när det är dags för ungarna att gå och lägga sig. Precis efter att dom har borstat sina tänder och gått och lagt sig kan jag inte hålla emot längre, jag springer in på toan och där står brorsans fru och städar upp lite. Jag meddelar henne att jag inte mår så bra, hon hajjar vinken men innan hon hinner ut ur badrummet har jag redan besökt toan med ansiktet en andra gång. Jag har nu börjat den långsamma gången tillbaka till välmående men det var ju typiskt att jag skulle få den här bakterien eller vad det nu är precis dagarna innan avresa hemmåt.

Nåväl dags att krypa i säng och få lite sömn och låta kroppen få vila upp sig inför den långa resan hem imorgon. God natt och jag ska krya på mig :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får verkligen krya på dej, du får ju inte ta med nåt super muterat virus som amerikanska regeringen har framställt hem till Sverige ju!! Kommer ju döda alla här hemma... eller e jag bara paranoid? Krya på dej, Kram

Anonym sa...

Stackare! Jag råkade också ut för vinterkräksjukan så jag känner igen mig precis. Fy och usch. Stor kram!