lördag, januari 12, 2008

Guitar Hero III

Testade ett nytt spel igår, Guitar Hero III (hade förvisso provat på det i torsdags) men testade verkligen igenom det igår :) Det var sjukt kul att lira, dock är jag väl lite mera average än dom flesta andra nybörjare. Börjar man spela på en svårare nivå så tycker man självklart att den lättare nivån är ganska långsam, vilket hände under gårdagens spelande. Vi var hemma hos en kompis och för övrigt så sjönk nu dennes respekt i mina ögon då han tog spelet lite för allvarligt, det är ett SPEL för fan, man hotar inte folk att slänga gitarren i huvudet bara för att man inte har hunnit komma upp på en svårare nivå än den lättaste.

Måhända att jag provocerade lite lätt genom att göra ett snarkljud då denne kompis spelade, men det är enligt mig sådant man får ta, det var ända gången jag gjorde det under kvällen. Vi hade alla konstaterat att medium går mycket fortare än easy och när jag efter att ha lirat några låtar på medium lämnade över gitarren till dom andra så skulle dom lira på easy vilket jag tyckte gick för långsamt, varpå jag gjorde mitt lilla snarkljud.

Nåväl utöver den lilla incidenten så var spelet förvånansvärt bra, det var roliga tecknade animationer till videos och den nya featuren som finns i spelet är Boss Battles vilket går ut på att man får spela en låt mot en annan AI karaktär och istället för starpower (som gör att man får en ökad multiplyer för poäng) så får man istället powerups som gör att man kan sabbotera motståndaren så att denne blir utbuad. Detta som jag nämnde tidigare var något nytt och väldigt kul att spela. Hela spelet går att spela igenom på en kväll, antingen på easy eller medium, kör man på hard eller expert från början får man vara beredd på att det går ganska snabbt och man bör ha flinka fingrar och en bra taktkänsla för att klara sig.

Det var väl allt denna gång, nu väntar jag bara på mitt nya nätaggregat som ska komma från USA om ca 2½ vecka. Så jag kan få ut full effekt från mitt nya grafikkort som jag köpte när jag var där.

Nu ska jag kila vidare. Harre gött!

Inga kommentarer: