onsdag, januari 09, 2008

Nattsvart

Vi kom iväg relativt tidigt till flygplatsen men det förändrade tyvärr inte starttiden för vårat flyg. Jag lyckades få en bättre plats med mera benutrymme och inte vilken plats som helst jag sitter i skrivande stund på Economy Extra :D Känns som första klass i alla fall mot vad man är van vid. Nåväl storebrorsan väntade med oss på flygplatsen för att kunna spendera den sista tiden med oss medans vi fortfarande var kvar i USA. Vi åt en macka och tog sedan en kaffe och satt och snacka lite skit.

Brorsans fru ringde och undrade var han var och han svarade att han satt på flygplatsen 1. för att vårat plan inte skulle gå förrän om några timmar och 2. att trafiken norrut var fördjävlig så han ville helst spendera tiden med oss istället för att sitta i en rutten bilkö. Strax innan säkerhetskontrollen tas det lite kort och uppdaterar lite telefonnummer i storebrorsans telefonbok. Vad som överraskar storebrorsan sedan när han ska stoppa ner sin mobil i sitt fodral igen är att däri ligger det ca $100, det var de sista slantarna jag hade kvar och jag tyckte att storebrorsan och hans fru skulle ha dom som tack för allt dom har ställt upp med under tiden som vi har varit där. Inte för att jag är någon knösus sork men jag har lite pengar på sparkontot samt att jag ser framför mig att jag säkerligen kommer att hitta något deltidsjobb som kan bidra mig med lite extra fickpengar under tiden som jag kommer att studera matte på Stockholms Universitet.

Just nu flyger vi över Foxe Island och är i jämnhöjd med Washington D.C (longitud messigt då), klockan är ca 1 på morgonen i Seattle så för att allas mat-och-sov-klocka ska stämma så är det nattsvart här i kabinen, det ända som lyser upp är infoskärmen och eventuella skärmar från folk som sitter och tittar på film, i annat fall är det mörkt som natten. Vad som får det att kännas som att man sitter i första klass just nu fast man sitter i Economy Extra är det att vi har filmerna On Demand, musiken är On Demand, och jag har ström för min dator i stolen. Känns djävligt high-tech för jag har kopplat in min mobil till min dator och lyssnar på musiken som jag har på mobilen via mina hörlurar som sitter inkopplade på andra sidan av datorn.

Nu är man hemma i Sverige igen, det var ett djädra spring från en gate till en annan, vi hann precis med planet hem men vårat bagage hann tyvärr inte med. Nu verkar det som att vårat bagage har kommit till arlanda och lillebrorsan vill åka dit för att hämta våra bagage. Jag vill gärna ha hem mina kläder och övriga saker jag har i väskorna men jag har det viktigaste hemma redan hehe, min nya processor och mitt nya grafikkort. Man packade ju ner det i handbagaget hihi. Nu ska jag ge mig på att installera min nya processor och grafikkort. Harre!

Inga kommentarer: