tisdag, januari 15, 2008

Snart skolstart

Ja imorgon börjar det igen, eller det är förvisso bara upprop/registrering men det drar igång nu igen med att plugga. Denna gång är det matten jag ska ta itu med en gång för alla. Måste bara in till stan och införskaffa mig kurslitteraturen, dom använder tydligen inte samma bok som vi använde oss av när jag pluggade i Skellefteå. Ända som jag är lite orolig över är att jag inte vet om jag sitter och håller i mitt antagningsbesked eller om det ska komma från VHS. Jag har iaf inte fått något annat än dessa papper jag sitter och håller i handen för tillfället där det står var och när jag ska infinna mig imorgon.

På måndag nästa vecka har jag min första lektion, mitt schema kommer att se ut som följande (lite förkortad version), lektioner Mån. Tis. Tors. Fre. 2 av lektionstillfällena infinner sig på onsdagar men i övrig ser det ut som jag går alla dagar i veckan utom onsdagar. Jag har ju sökt ett deltidsjobb också som är kvällar och helger, dock verkade det kanske bli lite knappt med tiden, skolan slutar vissa dagar kl. 16.30 och då har jag med andra ord bara 30 minuter på mig att ta mig in till City för att sätta mig på jobbet som börjar kl. 17 men om det skulle börja redan tidigare alltså 16 så har jag ännu mera problem. Måste reda ut det med min konsultchef eventuellt med det bolaget jag kommer hamna på (om jag får jobbet).

Jag undrar hur många som är oroliga inför morgondagen? Jag är inte det eftersom jag vet hur universitetsvärlden är, eller jag kanske är lite orolig då jag funderar över mina räknekunskaper, det var ju ett tag sen man pluggade matten. Det ska dock inte vara något hinder för att jag inte ska genomföra kursen, jag känner igen det mesta i de övningsuppgifter jag har fått och med lite hjälp av en repetitionsbok så kommer allt gå bra. Behöver mest titta till hur det var man läste vissa problem för det finns ju flera sätt att göra det på. Nä nu ska ja väl kila vidare, tänkte kanske åka hem till en kompis och kolla på film eller något sådant.

Harre!

Inga kommentarer: