tisdag, januari 01, 2008

2008 = 100 ;)

Jaha det här är första inlägget på det nya året :) och det är också mitt hundrade inlägg i den här bloggen :P Nyårs firandet blev ganska så lyckat här, började kvällen med lite shots sen blev det en öl, gick vidare med vitt vin till middagen som var någon blandning mellan BBQ/grill/ångkokt lax, den läggs i aluminiumfolie och sedan på grillen. Hur god som helst, måste försöka mig på det när det börjar bli mera grillväder. Den hade en svag smak av rosmarin för det var en av dom färska kryddorna som användes för att smaksätta fisken.

Efter maten blev det lite efterrätt vilket bestod av äppelpaj med vaniljglass/marsansås (vaniljsås). En stund senare efter det blev det whiskey och en cigarr, min hette GURKHA smakade dock inte gurka men ändå hyffsat. Vi tittade lite på TV för att se hur andra städer/länder hade firat sitt nyår medans vi inväntade vårat inträde till 2008. När det väl blev dags för det nya året blev det ordentlig champagne, alla önskades Gott Nytt År och så var det bara att dricka i valfri takt ;)

Ja det är väl inte så mycket mer att säga för denna gång än Gott Nytt År och hoppas det blir ett sjuhelvetes bra år :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena, låter som du haft ett härligt nyår =) Jag hade oxå det hos Dodde, synd bara att jag var den enda som var singel ;) När kommer du hem nu igen då? Kram