torsdag, mars 26, 2009

Deklaration

Ja den har dessvärre kommit, samma pina varje år. Jag måste alltid kolla igenom de aktier jag har i den aktieklubb jag är med i. Det är ju trotts allt min morfar som har hand om allt köpande och säljande men han meddelar alltid oss och frågar hur vi vill göra. Men det är inte så svårt antingen säger man att man ska köpa eller sälja de aktier som han förvaltar åt en. Men när det nya året närmar sig slutet på mars månad kommer det alltid som en baksmälla, alla dessa förändringar man gjort med sina aktier måste plintas ner på ett "papper" (numera sker ju det elektroniskt) och redovisas.

Nåväl bara att ta del av den här baksmällan och skicka in korrekt papper alla dessa benämningar som skatteverket har på sina blanketter skulle man ju kunna fylla en hel bok med. Nä det blir lite kort inlägg idag då jag måste hoppa i säng, jag vet tidigt för att vara mig, klockan är ju bara 23 jag brukar ju gå och lägga mig runt 01 eller 02. Varför jag just denna kväll ska gå och lägga mig så tidigt beror på att jag måste upp och skjutsa farsan till Arlanda imorgon bitti runt 5.30. Han sticker till Turkiet (den djäveln), och lämnar oss kvar här... dock kommer han hem på måndag igen men det är ju en annan femma.

Nä off to bed :)

1 kommentar:

Evve sa...

Hoppas han får det trevligt, du får hälsa honom så gott.

Jag fick också min deklaration. Det enda jag ändrar är avdrag för resekostnaden till och från jobbet som gör att man får tillbaka lite mera pengar. Om avdraget går igenom innebär det 14 000. Nice nice... Peter fick betala 200 nånting från början men drar ju också av bensin så slutsumman om det går igenom det vill säga landar på 6000 tillbaka.

Hur går det för dig då? Får du nåt tillbaka???

Vad händer i helgen? Nåt kul?
Jag jobbar så inge kul här inte.
Ha en trevlig helg så hörs vi.
Kramis