tisdag, mars 31, 2009

Stress och annat djävulskap

Idag var en av dom värsta dagarna jag varit med om hittills på jobbet, det hela började med att jag tydligen var först på plats men det hjälper ju inte mig då jag varken har kod eller nyckel så jag kan öppna och larma av. Fick vänta på en parkbänk i närheten tills en kollega skulle komma, när jag väl sitter där och läser min tidning och lyssnar på musik så kommer det en pikébuss runt hörnet på gatan. Jag tänker att dom ska väl bara passera men sedan stannar dom precis framför mig och 6 poliser hoppar ut, jag sitter där lite förstenad och tänker om jag inte rör mig så ser dom mig inte.

Det var dock inte mig dom var ute efter, för strax efter dom kom en ambulans, 2 sjukvårdare kliver ur och så bar det tydligen iväg till en lägenhet på samma gata som mitt jobb ligger på. Dom skulle väl in i någon lägenhet för att hämta någon som skadat sig då det verkade gälla om något våldsbenäget. Hann inte se så mycket mera då kollegan kom och öppnade butiken. Resterande delen av morgonen bestod i att kollegan som hade kommit och öppnat butiken sprang iväg på en tidig lunch vid 11-tiden. Under den tiden satt jag och svarade på en del mail varpå det var en lite jobbig kund som inte hajjat vinken med att det blivit lite strul när vi packat. Samt att när jag skulle godkänna nya ordrar så vägrade systemet skriva ut fraktlapparna.

Det kändes som att allt var emot mig just då, så jag passade på att ringa en annan kollega som har lite pejl på systemet och vad man skulle kunna göra åt det. Efter lite om och men så startas allting om men fortfarande fungerar inget. Frustrerande minst sagt, chefen kommer intrillandes runt 12 och jag påpekar att skiten inte funkar då postpaketen ska vara packade innan 14 så är det lite tid kvar att hinna göra det på när jag inte får ut några lappar jag ska klistra på paketen så dom hamnar hos rätt person.

Lite pill i systemet och sedan fungerar det ett tag igen, tydligen så fungerade det inte att skriva ut adresslappar där vi står för frakten då vi skulle ha 2st sådana uppstod det självklart lite mera problem, det löstes genom att vi skrev ut det på vanligt papper och tejpade fast det på breven. Nu återstår det bara att se om posten kan hantera sådant. När väl posten var klar var det inte så mycket mera tid kvar på dagen, så jag satte mig ner vid mitt bord för att läsa lite tidning då jag inte hade hunnit det på vägen in för jag har precis börjat läsa en bok som min morfar skickat upp till mig med posten. Den heter Bland Huliganderna av Bill Buford, den verkar lite intressant om hur en person från att inte veta hur engelska fotbollssupportrar/huliganer beter sig till att bli en av dom eller något sådant.

Blir väl lite mera läsning imorgon nu ska jag i alla fall knoppa efter att ha varit på Arlanda och hämtat farsan då han landade 23.55. Något trött när man kom hem för man har ju inte hunnit återställa sig från fredagen då jag var tvungen att kliva upp 05.15 för att skjutsa honom till Arlanda, och till råka på det så blev det sommartid nu i helgen så då torska man en timmes sömn också *suck* nåväl nu är det off!

Inga kommentarer: