fredag, mars 20, 2009

Jag går och dagarna rullar

Inte mycket som händer, vardagslunk dag in och dag ut. Dock satte jag mig med en kollega och dennes tjejkompis på ett Café efter jobbet och bara snacka om allt möjligt. Det var lite uppfriskande att få prata av sig lite. Man fick tid att tänka på lite olika saker också, såsom lägenhet, nytt jobb mm.

Jag har ju sökt jobb på GRIN men dom är tydligen lite sega på att svara enligt en tidigare insider källa. Det kan ta veckor innan dom hör av sig eller så hör dom inte av sig alls. Känns som att jag får ligga på dom lite då med andra ord, vänta någon vecka och sedan höra av mig igen då det var en väldigt attraktiv position dom erbjöd. Det var som klippt och skuren för mig då jag har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare under mitt examensarbete.

Appropå det så har det inte heller hänt något på den fronten, ska försöka få tag på min examinator imorgon (hoppas jag inte glömmer bort det bara) och fråga honom om han har hunnit kolla på min rapport än. Vore ju ganska skönt att få redovisa så man kan bli klar med det också. Farsan tycker det är lite lustigt att jag nu äntligen har tagit mig i kragen och börjar slutföra saker och det rör sig för en gång skull i rätt riktning i mitt liv (enligt honom) själv tycker jag väl att det har rört sig i rätt riktning hela tiden ;)

Nä ska väl sluta nu så jag kan få lite sömn. Det har i alla fall blivit vårväder ute :D Solen skiner och man blir bara glad av att gå till jobbet när det är ljust ute, dock är det inte riktigt lika varmt som man hade hoppats på men men det kommer det me.

God natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så du har oxå en blogg =) Trevligt. Själv har jag typ tappat intresset att blogga, tyvärr. Ska försöka komma igång igen.
Jag vet att det heter vurpor, men jag säjjer ramlingar iaf. Låter bättre hehe.
Haha du dokumenterar dina ramlingar?
Hur är livet annars?

kram

Anonym sa...

ha vårväder, vart?? de är ju för fan snöblask, usch ja blir så trött!!

Anonym sa...

Hehe men du verkar vara bättre än jag på uppdatera :P Jag ska försöka bättra mig :P
Jobbigt att vara förkyld =( Man tappar fort träningstakten när man blir avbruten så där :S Hoppas du är på bättringsvägen med förkylningen nu =)
Jag är ju i Stockholm nu. Eller vet du det? Minns inte när jag pratade med dig sist. Haha. Är boendes här nu igen iaf. Så fika är jag på på. Vi får planera in nån dag och tid =)

Meeen vadå? Fattar inte. För mig är det en svart bakgrund, sen vitt papper som jag skriver på och så skriver jag med svart text. Hur ser det ut på din dator? Är det lixom bara helsvart hela sidan?

Kram