måndag, juli 13, 2009

Dåså

Ja då var man framme i USA, så sjukt stressigt det var i Philadelphia då vi satt fast på planet i 45 minuter innan vi fick ens köra fram till våran gate för att ett annat plan stod där och dom lastade catering vagnar mm... i ett tomt plan! Snacka om nötter alltså, jag hade 2 timmar att döda i Philly men det gick djävligt fort kan jag säga. Det tog ju en bra stund innan vi fick komma fram till våran gate och sedan kliva av planet, sen fick man vänta lite vid passkontrollen där dom ställde en massa dumma frågor som man snällt fick svara på och man är ju tvungen att vakta tungan också så man inte säger något som dom kan tolka fel och sedan porta en från landet.

Väl när man kommit förbi passkontrollen så fick man vänta på sitt bagage och sedan när det kommit fram kuta med väskorna förbi tullen och sedan vidare till nästa flyg. Jag kom precis fram till min gate som nästa plan skulle åka ifrån och då höll dom på att boarda planet så det var bara att ställa sig i kö för att komma med, så så mycket tid fick jag över till att vandra runt på flygplatsen och röra lite på mig. Mera sitta stilla och glo rakt fram dock fick jag kolla på film med min granne som satt bredvid mig, han hade en sådan där dvd spelare med sig som endast spelar filmer, ganska praktiskt då den inte behöver driva så mycket annat med batteriet. 2 filmer hann vi igenom innan det var dags att landa igen.

Självfallet så får en ung kille något anfall när vi är uppe i luften så han får ligga i gången och bli temporär medicinerad, han hade tydligen diabetes. Det är nog det värsta som kan hända att man blir dålig ombord på ett flygplan och man inte kan landa förrän om ett par timmar. Allt gick väl och han kom av planet när vi äntligen landade i Seattle, där fick vi också sitta och vänta på att ambulanspersonalen skulle få av killen som hade fått sitt anfall.

När vi väl hade kommit av planet gick jag bort för att hämta mina väskor vilket bestod av en golfbag och en vanlig väska, min vanliga väska hade klantarslena som lastat den haft sönder, som tur är så har inget ramlar ut men jag måste köpa en ny väska för den jag hade var som sagt var helt sönder. Nä ska väl fixa lite lunch nu med barnen och deras aupair som är här.

Tjilevipp!

Inga kommentarer: