tisdag, juli 21, 2009

Händelserikt

(Hmm det blev kanske lite mycket text men ni får väl orka läsa igenom allt ändå :P)

Inte mycket som har hänt... nä men det har hänt lite av det ena och det andra. Det blev inget museum i söndags istället blev det 2 födelsedagsfester att gå på, varav den ena hade en massa öl och pol+BBQ sjukt goda hamburgare. Var inte så många brudar i min ålder så jag fick hålla mig till det jag hade nämligen barnflickan, jag säger inte nej till det men hade väl varit lite roligt om det funnits fler ehm lite yngre folk än dom andra vuxna och gärna äldre än de vuxnas barn att samtala med på festerna ;) men vi hade det trevligt ändå.

Idag då? Ja idag var det måndag och barnen skulle tillbaka till sin dagmamma, jag vaknade upp i morse och tänkte nä jag behöver inte gå upp än, jag somnar om och vaknar upp någon halvtimme senare och tänker igen att jag inte behöver gå upp men något känns fel, jag knatar upp för att gå på muggen och ser då på vägen till muggen att i köket sitter barnflickan och lillgrabben?! Vad gör han hemma fortfarande tänkte jag och gick dit för att kolla läget. Jag får uppdateringen av storebrorsan via sms att dom inte måste skynda sig till dagmamman på morgonen då jag och barnflickan är här. Så efter frukosten knatar vi med barnen till deras dagmamma och lämnar dom.

När vi väl kom hem så funderade vi på vad vi skulle hitta på, jag börjar med att ta hand om trädgården då det är så sjukt varmt på dagarna så det behövs vattnas varje dag. Både bak och fram alla växter man kan hitta (även tomatplantorna). När väl det var gjort var det bara att vika tvätten, när jag var färdig med den tänkte jag leta lite information åt storebrorsan om hur man kan få ut information från ett program som inte längre fungerar så bra. Jag hinner leta ett tag innan barnflickan kommer och är less på att göra ingenting så vi bestämmer oss för att kolla på en film, det blev Yes Man då hon inte har sett den än. Jag sätter på en diskmaskin medans vi kollar på filmen så att det också kan bli klart, när filmen nästan är färdig så får vi ett meddelande att vi ska iväg och se Ice Age 3 i 3D på biografen. Det är nog bara jag i familjen här borta som hade sett den innan.

Nåväl vi gör oss iordning för att gå och hämta barnen och sedan sticka så snart brorsans fru kommer och hämtar oss. Dock upptäcker vi att det är något knas med diskmaskinen, enligt bilden nedan så kanske ni förstår varför ;)Jag hade råkat ta vanligt handdiskmedel istället för maskindiskmedel vilket orsakade den stora bubbelöversvämningen hehe, det gick bra ändå jag torkade bort skummet och körde en gång till men denna gång bara avsköljning. Det hjälpte inte så mycket då det började löddra igen men denna gång sipprade inget ut, men rent blev det hehe.

Med detta lämnar jag er för denna gång.

Puss och kram!

1 kommentar:

carina sa...

Hahahaha de är alltså inte du som sköter disken längre... i see ;D