onsdag, juli 22, 2009

Skruva skruva skruvat...

Ja idag vaknade man av att dörren till ens rum öppnades och i dörren stod lillgrabben, han ropade till sin syster att hon skulle komma och hjälpa honom (jag började ana ugglor i mossen) men hon svarade att hon gjorde något annat. Då hojtar grabben tillbaka att han inte kan väcka mig ensam utan måste ha hennes hjälp. Hon kom tyvärr inte men jag tittar upp över täcket och vinkar till honom, han kommer då i sin pyjamas och kryper upp bredvid mig i sängen så ligger vi där och gosar lite innan det är dags att kliva upp.

Käkar lite frukost och sen är det dags att klä på sig för att gå till dagmamman, dock stannar jag kvar hemma så barnflickan får kila iväg med barnen till deras dagmamma då jag lovat storebrorsan att hjälpa honom med en grejj, jag sätter igång att leta information och hittar tyvärr föga lite. När barnflickan kommer hem igen så bestämde vi oss för att kolla klart på filmen vi började se igår vilket var Yes Man. När vi kollat klart på den valde vi att se Paul Blart Mallcop (inte världens bästa film direkt) vi kollade klart på den och sen var det dags för lunch. Efter lunchen tog vi det lugnt, barnflickan var på sitt rum och läste en bok medans jag låg i mitt rum och vilade.

Runt 3 snåret kom storebrorsan hem från jobbet då han glömt sina golfskor hemma och eftersom han ska spela en golfturnering så vill man nog gärna ha sina golfskor så man kan gå bekvämt och stå stadigare när man ska slå bollen. Han visade mig innan han stack iväg igen att han gärna ville att jag skulle skruva i lite skruvar i altanen då han tydligen inte satt i alla när han byggde den, det saknades ungefär en skruv per planka längs med den linje som skruvarna sitter i. Så det var bara att knäppa på sig knäskydden och greppa en skruvdragare och skruva i skruven. Efter en stund kom barnflickan ut och gjorde mig sällskap vilket jag tyckte var väldigt trevligt, vad som var mer trevligt var att hon ville hjälpa till att skruva hon med, så jag gick till garaget för att hämta en till skruvdragare och vips satt vi båda där och drog i skruv i altanen.

Nu har jag precis käkat min middag och barnflickan och jag har dragit fast ca halva altanen med skruv. Barnen ville självklart hjälpa till men det är tyvärr inga leksaker och man måste vara försiktig så dom fick bara titta på. Men nu har batterierna dött på båda skruvdragarna så jag sitter här på baksidan och njuter av vädret med en kall öl :D

Puss och hej!

Inga kommentarer: