tisdag, juli 28, 2009

Hetta

Ja dagen till ära har det varit en extrem hetta här över Seattle området, vid början av dagen var det faktiskt ganska okej, när jag gick för att lämna barnen hos sin dagmamma så var det väl närmare 24-25 grader ute vilket gjorde att man försökte röra sig så lite som möjligt. Dagen var planerad till att åka till golfbanan och gå en runda med brorsan men dom planerna ändrades snabbt då brorsan hade kollat upp vädret och det skulle bli varmare senare på dagen.

Vi stack istället på bio och såg Transformers: Revenge of the Fallen, som jag för övrigt tyckte var ganska bra. Måhända hade den ganska mycket action från start till slut men det gjorde inte så mycket. Självfallet när man beställer en "liten" popcornmeny med dricka så får man enligt svenska mått den största djävla drickan dom har samt en stor bunke/påse med popcorn och den äckliga frågan om man vill ha smör på sina popcorn. Bästa av allt var väl att vi såg filmen i IMAX :DPå vägen hem från filmen så kom den extrema hettan, bilens stackars AC fick jobba för fullt. Det var nämligen 98 grader Fahrenheit ute vilket blir 37 grader Celsius. Vi fick meddelande från farsan att dom hade haft 42 C i Turkiet dagen innan. Helt sjukt vad varmt det kan bli, när vi kom hem tog vi in AC:n från mitt rum och ställde den i vardagsrummet, sedan satt vi där och käkade glass och kollade på tv.

Allt för att försöka röra sig så lite som möjligt ;) Vi får se när nästa golfrunda blir av då det är tänkt att det ska bli ännu varmare både imorgon och på onsdag. Jag hoppas att det är svalt i mitt rum nu då jag sitter ute på altanen med min laptop då mitt rum är varmare än det är utomhus. Det är ganska behagligt just nu men svårt att försöka somna när det är varmt i rummet. Brorsan var snäll och hämtade en fläkt som jag nu kör på full fjutt för att få luften i rummet att flytta på sig samt att få in lite av luften utifrån som sagt var något svalare.

Dags att borsta gaddarna och försöka sova lite tror jag nog ;) God natt!

Inga kommentarer: