onsdag, september 09, 2009

Hur gör man?

Ja hur ska man göra för att få vara kvar där man är? Man visar framfötterna så klart (då menar jag inte att man går och visar upp sina fossingar för chefen utan man visar vad man går för och lite till). Jag får dagligen ett litet nyhetsbrev från en utvecklingssida och i dagens mail fanns där en intressant artikel som dom även hade kommenterat.

"How to make yourself layoff-proof"
'Bonus #0: Buy winning lottery ticket'

Ganska bra förslag men det är lite svårt att veta exakt vilken lott som ger en vinsten ;) Håller väl på att forma mitt projekt som jag håller på med just nu till ett lite mer användarvänligt program samt snygga upp lite i koden som jag skrivit. Ska väl knacka lite mera html/php kod när jag kommer hem för att få till släktens hemsida lite bättre (kan ju säga att det är lite huller om buller där just nu :S)

Nä dags att återgå till arbetet... hmm är det inte lunch snart?

Inga kommentarer: