onsdag, september 16, 2009

Vädret alltså

Ja usch man blir ju inte direkt på glatt humör när man kollar ut genom fönstret och ser mörka moln hänga över min väg till stationen, den svenska hösten har nu börjat tåga in med stora steg. Mornarna är kyligare nu vilket också är ett tecken på den nya årstiden, samt att jag sett en del träd där löven redan börjat skifta färg, idag såg jag att ett träd utanför mitt fönster till och med har börjat tappa en del av sina löv och övriga är gulaktiga.

Nog det ända positiva med hösten är väl färgen som blir på träden innan alla löv är helt borta. Sen kan jag väl passa på att ge ett litet tips för att komma över tristessen en sådan grådaskig/mörk dag som väntas, det är att när man kommer hem efter att ha gått igenom (eventuell) regn och rusk, det är att koka en kopp te (valfri önskvärd smak) gör en smörgås, tänd lite ljus (eventuellt dämpa belysningen lite men ljus är ändå bäst) och vira in sig i en filt och bara mys.

Man kan om man vill också sätta på någon film som man kan mysa till, utifall man vill ha något annat att göra om man inte har en bok att läsa t.ex :) Och med de glada nyheterna är det faktiskt dags att gå hem :P

Tjilevipp!

Inga kommentarer: