tisdag, september 01, 2009

O-fokus

Ganska mycket var ur fokus idag, jag tror nog det ända som lyckades vara i fokus var väl själva lunchen. Jag fick alldelles för få timmar sömn i natt men det har jag väl mig själv att skylla på, jag satt ju och spelade men inte längre än till midnatt sen var det bara att borsta tänderna och ner i säng. När jag vaknade i morse hade jag ingen lust att gå upp, jag tittade förundrat på väckarklockan (a.k.a mobilen) som bastant visade 06:50. Typiskt, jaja är väl bara att ta sig upp och göra sig iordning, jag hann väl knappt få i mig frukosten innan jag var tvungen att gå till bussen.

Kommer som vanligt till tåget och åker till jobbet inget mer speciellt där än att jag fortfarande kände mig trött och lite ur gängorna, men men det är bara att försöka vakna till sista promenaden till jobbet. Stämplar in och går iväg till fikarummet för att fixa lite te, det smakar helt underbart och det känns som att jag kan mjukstarta dagen lite halvt ensam på kontoret. Framåt lunch har jag suttit och klurat på hur jag ska få över min kod från där den är nu till att passa in där jag behöver den till slut.

Har väl gjort några halvhjärtade försök men inte riktigt lyckats än, har gått iväg och bollat lite idéer med en kollega och kommit tillbaka för att få reda på att jag kommer få sitta och läsa ännu mera om vad jag ska göra för att kunna få en viss sak att fungera som jag vill. Värsta av allt är att det står lite still i skallen, jag vet vad jag ska göra och hur det fungerar det är väl själva hur jag ska lyckas utföra det i mitt program som inte riktigt hänger med... men nu är det väl snart dags att kila hem också, skönt då får jag i alla fall låta hjärnan slappna av och tänka på annat.

Nä dags att anteckna ner för vad som behöver göras imorgon innan jag sticker och spelar golf på eftermiddagen.

Mors!

Inga kommentarer: