torsdag, september 03, 2009

Nattgolf

Ja det är fan något, jag stack lite tidigare från jobbet idag och plockade upp en polare när jag kom hem för att sticka till golfbanan och gå en runda. Vi hade en jädra tur med vädret då det hade regnat hela förmiddagen men precis när vi kom till klubben så slutade det regna och solen började skina :) Vi gick ut ca 16.30 så solen var väl på nedgång egentligen men det var helt perfekt att gå ut och spela en runda. När vi kommer till 10:e hålet tar vi en liten fikapaus och där träffar jag min gamla klasskompis farsa, morsar lite på honom och han berättar att sonen står på andra sidan klubbhuset, jag kilar dit för att säga hej och sen ska jag vidare för att gå dom sista 9 hålen.

Dock står jag kvar där ett tag och snackar ett litet tag, men jag avbryter ganska snabbt och ursäktar mig för jag måste spela klart dom sista 9. Kilar tillbaka till 10:e tee och slår ut. När vi kommer fram till hål 14:e hålet så har solen gått ner så pass mycket att det är lite svårt att se exakt vart bollen landar, men det gick vägen ändå. När vi väl ska slå ut på 15:e så är det nästan så att man ser bara början på bollens bana sen får man gissa resten, vilket vi också gjorde. På dom resterande hålen så började vi istället lyssna efter vart bollen landar, om den träffar några träd/grenar eller liknande. Det fungerade mycket bättre än när det var ljust ute hehe. På dom 6 sista hålen lyckades vi göra bättre resultat ifrån oss än på dom 12 första då man kunde se.

Summa summarum är att man ska spela golf när det börjar bli mörkt för då koncentrerar man sig på ett helt annat sätt hehe. Bra gick det ändå och kul var det så det gör jag gärna om, dock känns det nog som att det var sista omgången för säsongen om jag inte får loss någon helgdag och kan sticka iväg. Denna helg blir det kryssning ombord på Viking Lines största båt Cinderella, det ska bli kul som fan, avresa på fredag och kommer hem igen på lördag. Söndag blir vilodag inför den kommande veckan så blir nog inget spel på söndagen men vi får se allt kan ju hända ;)

Nä dags att sova. God natt!

1 kommentar:

elida sa...

Ha så kul på kryssningen! Kul om vi kan ses nån dag nästa vecka. Kram och hälsa F.