måndag, september 07, 2009

I helgen som gått...

Har jag åkt på en kryssning, "festat" då jag inte kände för att förlöjliga mig som alla andra gör när dom "festar" på en kryssningsbåt, allt detta "kom så går vi till hytten och knullar" jagandet känns inte riktigt som mig så jag är nog utan det för en kväll. Men jag hade väldigt trevligt ombord på båten, många trevliga diskussioner med både ungt och lite mindre ungt folk ;) Det blev tyvärr inte mycket sömn men jag överlever, dock fick jag sova ut och vila på söndagen, men jag hade väl önskat att jag kunnat dra mig tillbaka lite tidigare så jag hade kunnat behålla mitt sovschema intakt.

Var och såg Inglorious Basterds igår på bio (inne i stan), sjukt bra film om man ska jämföra med District 9 som inte kändes som en lika dan höjdarfilm, den var bra men inte gå-och-se-den-på-bio-bra tyvärr. Kom hem runt kvart i 1 på natten då filmen började kl. 21.10 och var 2 tim och 32 min lång så tog det ju ett tag innan man kunde börja röra sig hemmåt. Men som sagt jag hade väldigt trevligt med mina kompisar så det får gå för denna gång (att jag fick lite lite sömn alltså). När jag vaknade idag så hade jag egentligen ingen lust att gå till jobbet, jag skulle lätt ha kunnat sova en 2 timmar till, men jag gjorde inte det utan gjorde mig iordning, åt frukost och klampade iväg till bussen som vanligt.

Nu har man kommit till jobbet och det är måndag igen (som vanligt i framtiden, efter en helg). På mitt bord har min kära kollega lämnat en notis där står "Steg 1: Gör om ALLT!", spännande tänker jag måste ha hänt något riktigt roligt under eftermiddagen i fredags då jag inte var här utan på väg till kryssningsbåten. Så vi får väl se vad som händer när han dyker upp vilket lär bli om någon timme eller så. Men under tiden ska jag väl sysselsätta mig med att fiska fram information om hur den produkt jag använder läser av våra egna tillverkade transpondrar i jämförelse med dom standardiserade ISO transpondrarna.

Nåja en till kaffe på det här ska väl sitta fint ;)

För övrigt så gjorde jag ett litet personlighetstest och jag är tydligen en ESFJ :)

Inga kommentarer: