måndag, september 21, 2009

Mobilfri

Ja idag blev jag tydligen lite oväntat mobilfri eller vad man ska kalla det, jag står och väntar på bussen, ser den komma över krönet på backen då piper telefonen till i fickan. Jag plockar upp min mobil och kollar på den där på skärmen står det nu SIM Inaktivt 'Jaha det var så pass' tänker jag nu hinner jag ju definitivt inte hem och hämta mitt abonnemangskort som ligger på mitt skrivbord. Jag funderar också över varför jag inte har haft det andra kortet med mig utifall att detta skulle hända? Men så kommer jag på att jag hade ju inte räknat med att dom skulle flytta mitt nummer förrän tills nästa tisdag men så var det tydligen inte.

Det skulle ta dom 19 dagar att flytta över nummret, med andra ord jag hade 14 dagar på mig att ångra mig, sen skulle det ta ytterligare 5 dagar innan dom skulle flytta mitt nummer och jag tänkte det är ju ett telekomföretag dom räknar inte med helgerna utan det blir 19 arbetsdagar men som sagt tydligen inte. Så just idag är jag fri från mobilen :P

Håller även på att titta på en ny lur som jag vill köpa dock kostar den väl en slant men inte lika mycket som en ny iPhone 3G S (som jag egentligen vill ha med mitt nya abonnemang). Om jag ska köpa iPhonen löst operatörsobunden så går den loss på ca 10 000:- och tyvärr Apple men så bra är ni inte, och nej jag tänker inte ta något annat abonnemang bara för att kunna få köpa telefonen för en 4000:- för då är jag ju fast med ett abonnemang jag 1. inte vill ha (i 12-24 månader) 2. betalar onödigt mycket för och 3. kommer upp i en slutsumma på ca 12 000:- i slutändan så nej tack säljsnack.

Kanske dags för en till kopp kaffe och se om chefen har kommit in än för att diskutera om access till versionshanteringssystemet (*puh* långt ord).

Inga kommentarer: