måndag, december 31, 2007

Snart nytt år

Jahapp då var detta år snart över och ett nytt börjar om ca 24 timmar och 1 sekund ;) Jag vet att folket där hemma har färre timmar kvar än vad jag har men det är lite skit samma :) Jag måste ladda mobilen för jag misstänker att jag kommer få några mindre samtal till min mobil när dom går över till 2008. För övrigt för dom som inte vet om det så kommer 2008 bli Stockholms år ;) jag låter er klura lite på det innan jag avslöjar det :P

Här är det full utförsäljning av allt möjligt, bilar, hårdvara, nytt golv, billigt billigt billigt (hos typ alla) och det roligaste jag sett är väl att vissa events av utförsäljning sträcker sig till den 2a januari nästa år, hmm är det inte meningen att man ska sälja slut på alla typ bilar innan det nya året kommer igång? Aja har varit iväg till en elektronik affär och det är sjukt mycket saker som är billiga, köpte t.ex lite DVD-R skivor, behöver inga DL skivor så :P 50 packen var djävligt billiga $9.99 styck istället för $39.99 för ett 100 pack men då gällde det bara ett 50 pack per kund ;) Klart att man lyckas kirra 3st för man köper ett själv sen köper lillebrorsan en och sedan köper lillebrorsans polare en, och voila man har 150 DVD-R skivor för rena rånet :D

Har tittat runt på lite andra datorprylar här och jag fattar inte att allt är så sjukt mycket billigare här i USA när det kommer till hårdvara :( storebrorsan skaffa en sprillans ny dator för endast 5500:- (SEK) om man räknar om dollarn till kronor. Jag la minst det dubbla för min dator när den var ny och den är sämre än brorsans, brorsan kirra en Core 2 Quad, nya minnen, grafikkort (GF 8800GT 512MB) samt en 300GB SATA2 disk. Fatta vad billigt det är att köpa grejjerna här istället. Synd bara att man inte bor här eller att det går att frakta över sakerna lite billigt och slippa skatten när den väl kommer till Sverige. Men går något sönder måste man ju skicka tillbaka det över atlanten så det är väl det man betalar lite extra för i Sverige för att slippa?

Jag tycker att vi borde ha fler reor på just datordelar och att dom fram för allt ska vara lika billiga som dom är här i USA. Nä jag hoppas jag kommer på lite bättre tankar inför det nya året så jag inte går omkring med ett surt moln i skallen när det nya året börjar ;) Nu är det tydligen läggdags för lilla mig så jag ska väl pila in till badrummet och borsta tänderna sen ska jag ta och hoppa ner i sängen. Natti!

Inga kommentarer: