onsdag, april 01, 2009

1:a april och tvättdag

Sicken dag det har varit, solen sken i morse och den höll sig framme hela dagen också för den delen vilket var härligt. Som sagt så var det ju 1:a april idag vilket garanterat gjorde att man kunde driva med folk, följande hände på jobbet:

En väldigt vacker ung kvinna kliver in i butiken med en Xbox360 i ena handen, hon går fram till min kollega och säger "Hej jag skulle chippa eller flasha den här..." min kollega svarar flasha och jag tillägger "Hur kommer det sig att grabbarna alltid skickar hit sina fruntimmer på dessa ärenden?!" kvinnan rycker på axlarna, nåväl min kollega tar hennes namn och mobilnummer samt tillägger att hon kan få lägga till 50:- i en försäkring för att inte bli uppringd under hela helgen. Kvinnan kollar lite konstigt på honom och då pekar han på mig och säger ja så att han inte ringer... hon ler lite och säger "nä det behövs inte", när allt är klart klistras den lilla post-it lappen fast på maskinen och jag tar in den till mitt bord samtidigt som hon får veta att det kommer ta ca 20 minuter att få den klar. Hon tackar för sig och kliver ut ur butiken.

Jag får en idé och föreslår till kollegan att vi ska dra ett litet spratt för henne när hon kommer tillbaka för att hämta maskinen men riktigt vad vet jag inte, då lyser kollegan upp och planer smids medans boxen färdigställs. När maskinen är färdig ringer kollegan upp kvinnan och meddelar att hennes maskin är färdig för upphämtning samt att hon skall meddela kassapersonalen att den står på teknikerns bord. När hon väl kommer in i butiken igen sitter jag vid en dator och svarar på mail, killen som står i kassan för tillfället går och letar efter hennes maskin, han kommer sedan till mig då han inte hittar den. Jag frågar om han vet vad hon heter, när han väl säger hennes namn vet jag att det är just den boxen som står på mitt bord.

Jag går tillbaka till mitt bord för att hämta maskinen, på vägen ut till kassan frågar jag henne om hennes namn samt mobilnummer för att verifiera att det verkligen är hennes maskin jag håller i, vilket det också gör, vid det här laget har jag hunnit halvvägs fram till kassan men stannar upp och ser lite förbryllad ut över den information jag precis har fått så jag vänder mig om för att se min kollega som tog emot maskinen, jag räcker över maskinen mot honom men tappar den rakt i golvet, den gör ifrån sig ett redigt brak och min kollega skriker ut "VAD FAN GÖR DU?!" varpå jag smiter tillbaka till mitt bord och han plockar upp den och går till kassan. Väl där hör jag henne säga "Är det där min maskin?" och kollegan svara gravallvarligt "Ja, den fick sig en smäll men den ska nog fungera". Paniken inom kvinnan hoppade nog upp några mått och jag står fortfarande kvar vid mitt bord några sekunder, samtidigt som jag kollar på min andra kollega som sitter mitt emot mig, han försöker hålla sig för skratt bäst han kan och ramlar nästan av stolen för att inte försöka skratta högt.

Efter vad hon nog tyckte var en evighet (men i själva verket var det väl kanske 5-10 sekunder) så tar jag upp en box från mitt bord och går ut till kassan med ett flin som går från ena örat till det andra. När jag kommer fram säger kvinnan "Det där var inte roligt" med en något ostadig röst för att någon sekund senare säga "Okej kanske lite då" varpå jag tillägger det blir "500:- tack!" hon kollar lite snabbt på mig och räcker sedan fram sitt betalkort, när jag har dragit kortet och matat in beloppet så säger jag "Ja då kan Ni slå koden då", "om jag kommer ihåg den nu" svarar hon fortfarande lite lätt skärrad. Jag tillägger att vi även kan ta en lite darrig signatur om det skulle behövas ;)

När hon till slut hade gått var hon på bättre humör och vi andra fick själva ett gott skratt, nu i efterhand tycker jag nästan lite synd om henne men hehe fan så kul det var. Ajuste jag hade tvättdag idag också :P

God natt!

Inga kommentarer: