måndag, augusti 03, 2009

Extremt långsamma rörelser

Dom senaste dagarna sedan jag bloggade senast har det varit så otroligt varmt, faktum är att det blev ännu varmare än det var då vi gick på bio. Jag tror att rekordet så här långt har varit hela 42 C vilket är ett väder där man verkligen rör sig så långsamt som möjligt, äter minimalt, dricker ofantliga mängder vatten och håller sig inne framför en fläkt/AC eller någonstans där det är skugga och det blåser.

Jag skojjar inte när jag säger att alla ställen som säljer en AC har slut på dom, och man har sett på skyltar och reklampelare där restaurangerna lockar med att dom har god mat och AC! allt för att folk ska komma in till just dom. Nu har det dock börjat svalna av på kvällarna, det är väl kanske en 15-18 grader ute och jag kör AC:n i mitt rum ca 5-10 min innan jag ska sova för att kunna sova gott.

Från det ena till det andra så har man hunnit springa omkring i Boeings fabrik här i Everett riktigt coolt, tyvärr fick man inte ha med sig någon kamera in eller så men jag kan säga att det var stort väldigt stooooort, man kunde få plats med frihetsgudinnan ståendes i deras hangar, då är det högt i tak, sen bredden på hangaren/hangarerna, det var en enda stor sammanhängande hangar, hmm om jag kommer ihåg rätt så kunde dom få in ett 70+ antal fotbollsplaner (tänk då amerikansk fotboll) kommer inte ihåg siffran exakt men det var ganska många iaf. Det tillverkas 4-5 plan i bredd och 3 plan per hangar. Dom räknar med att tillverka deras nya 787-8 Dreamliner på 3 dagar (det vill säga montera ihop planet på 3 dagar).

Efter runtguideningen åkte vi ner till vattnet i Mukelito (jag tycker fortfarande det låter som Milwakee när man uttalar namnet), där tog vi det lugnt i skuggan och den sköna brisen som kommer från vattnet.
Några dagar efter guideningen fick vi faktiskt syn på detta plan, ett av dom få gånger som det flyger, planet på bilden är Boeings 747 LCF (Large Cargo Freighter) det planet är så stort så det kan ha Boeing 787 innuti sig.Dom dagar det var som varmast fick man doppa sig lite i poolen ;) (jag skämtar inte jag hoppade i den polen och fan så skönt det var)Dom dagar man är ute och leker i solen utan solskydd så får man dricka mycket, det fick lillgrabben erfara ;)Nä nu är det slut på nog världens längsta blogginlägg dags för mig att gå och lägga mig :)

Inga kommentarer: