torsdag, augusti 20, 2009

Dags att döda

Ja det har blivit dags att döda en av mina hårddiskar, eller åtminstone formatera/radera/utplåna allt som ligger på disken, den ska nämligen reklameras då den ger korrupt data från tid och otid. Så för att vara säker på att den information som ligger på den så ska jag nu totalformatera disken med ett program som NASA använder sig av för att formatera sina diskar, då kan man ju säga att det blir tomt ;)

Programmet jag använder heter Active KillDisk och finns som en gratisversion hos företaget, dock är ju självfallet gratisversionen lite nerbantad så man får inte alla varianter av eliminering men den kan göra jobbet för en vanlig svensson och då är jag väl nöjd. Har ju inte så värst hemlig information på den så man måste radera innehållet på den ett tusental gånger för att vara säker på att informationen är borta.

Nä nu var visst preparationen av mitt USB minne färdigt, dags att skrida till verket och ta på sig handskarna så man inte lämnar några fingeravtryck ;)

Inga kommentarer: