tisdag, augusti 11, 2009

Framme

Ja inlägget jag skrev igår var ju från när jag reste vilket var lite utdaterat men ändå, sitter här nu på mitt jobb och ska väl knega på lite med det jag ska göra. Måste leta rätt på min projektledare för att diskutera lite olika senarion som kan tänkas hända eller som man kan tänkas använda det jag ska utveckla.

Det som hände efter att jag kommit på direktplanet till Philadelphia var:

1. Mina väskor kom inte med planet (dom hade 2 timmar på sig att få väskorna från mitt förra plan till mitt nya).

2. Jag lyckades faktiskt få en mycket bättre plats på planet som skulle flyga mig över atlanten, fick plats 6F (vilket var en plats vid en utgång så jag hade hur mycket plats som helst att sträcka på benen), den är jag glad över.

3. Jag lyckades inte sova någonting varken på planet som åkte direkt från Seattle till Philadelphia eller på den långa rutten från Philly till Stockholm, dock kan man väl se det lite positivt, jag hade vid tiden när jag gick och la mig varit vaken i 27 timmar vilket gjorde att jag somnade direkt och sedan sov jag i 9 timmar.

Vaknade kl. 03 på måndag morgon och kunde inte somna om, låg väl och vände på mig tills klockan blev 4 sen gick jag ner och kollade på tv. Farsan kom ner vid 5.30 runt 6 började jag fixa lite kaffe så farsan kom ner igen vid 6.30 för att det luktade kaffe ;) Jag tog det mestadels lugnt under dagen och åkte ut till DeLaval efter lunch, skrev på diverse papper och fick mitt passerkort. Dock blev det lite strul med mitt anställningsnummer då jag redan fanns i systemet sedan tidigare så blev jag spärrad när jag skulle stämpla ut. Dagen igår blev ändå rätt kort för jag var tvungen att åka hem för att ta emot mitt bagage som äntligen hade kommit med nästa plan från USA.

Nåväl dags att återgå till jobbet nu :)

"I don't mind getting to work it's the 8 hour wait until I can go home that kills me."

Inga kommentarer: