söndag, augusti 23, 2009

Irritation

Som min kompis påpekade så har han svårt att minnas en helg då jag bara har kunnat vara hemma och ta det lugnt utan att vara iväg någonstans och hjälpa någon eller så utan bara vara hemma, göra det jag själv vill osv. Jag kan nog hålla med om att det var ett tag sen dock ville jag idag (söndag) gå ut på golfbanan med morsan men jag hade ingen lust att spela på klubbmästerskapets flaggplaceringar vilket vi tydligen fick göra eftersom dom tunnisarna inte kunde spela när det regnade i lördags. Varenda kotte vill ju vara Tiger Woods men vafan ni kommer inte bli det...

Nåja efter en något besviken runda kunde jag i alla fall komma hem och vila lite, det orkades inte direkt laga någon middag så det blev kinesiskt vilket var väldigt gott då vi inte ätit det på ett tag. Efter middagen kunde jag äntligen ägna mig lite åt det jag ville göra. Först satt jag väl och spelade men sen hade jag faktiskt tänkt testa att koda ett program som gör det möjligt att styra windows media player med min wiimote, dock är det en kille som redan har skrivit ett sådant program men han sa att det var lite buggigt så jag tänkte jag skulle kolla på koden för att kanske kompletera den.

Sen blir det apcoolt när jag slipper köpa en fjärrkontroll till datorn för jag kan programmera in en egen haha, har väl lite planer på vad man kan göra med den lilla wiimoten. Någon annan hade gjort ett program som man hade möjlighet att styra musen, power point presentation mm. Så det finns ju åtskilliga saker man kan göra med den lilla mackapären :)

Nä nu börjar ögonlocken kännas väldigt tunga, tror nog det är dags att borsta tänderna och sedan gå och sova. God natt :)

1 kommentar:

Evve sa...

Ja skulle vara kul att umgås lite men jag jobbar i helgen så det får bli nästa helg som jag inte har en aning om vad det är för datum.

Ha det bra tills dess.

Kram