måndag, augusti 10, 2009

Typiskt...

Sitter på flygplatsen i Seattle, har precis kommit förbi säkerhetskontrollen och väntar på att få gå ombord på planet. När jag väl har kommit ombord på planet så tar det inte lång tid innan vi får taxa ut och börja våran resa... men mitt i starten så stänger dom av allt och bromsar, det började också lukta konstigt inne i kabinen, det som har hänt är följande: En kabel för luftkonditioneringen har brustit och därav den dåliga lukten, dom stängde av AC:n och taxerade tillbaka till gaten (typiskt) det som hände sedan var att maintenance killarna kom ombord och undersökte fenomenet. Efter 10-15 min bestämmer dom att det är inte säkert att flyga vidare med detta plan så vi får bli ombokade på ett annat plan. Jag gick till customer service för att fråga om jag över huvud taget skulle kunna hinna med mina flyg samt komma med flyget till Sverige från Philadelphia?

Dom lyckas boka om mig på ett annat plan som jag faktiskt ser taxa in till gaten just nu, nu kommer jag få flyga direkt från Seattle till Philadelphia utan mellanlandning i Chicago men planet lyfter inte förrän kl. 11:17 känns lite irriterande då det var den här vägen jag ville ta men inte på det här sättet, ville helst komma med detta plan utan att behöva gå upp så himla tidigt. Ska klaga lite på dom så jag får en plats vid utgången så jag kan sträcka på benen och försöka sova. Typiskt så har killen som stod vid gaten gått iväg så jag får väl kila till Starbucks och fixa lite kaffe medans jag väntar.

Hoppas jag kommer hela vägen fram nu.

Inga kommentarer: