onsdag, augusti 19, 2009

Udda saker

Ja ibland händer det rätt udda saker varav en hände idag, på vägen hem från jobbet (jag har kommit till Sthlms Central) och kliver på mitt tåg hem. Tåget börjar rulla iväg och så snart vi har lämnat platformen ser jag något i ögonvrån som går mitt i gången, jag kollar ner för att se vad det är (kan ju vara en unge på rymmen vad vet jag) till min förvåning så är det en duva som går helt obemärkt bland alla människor längre fram i vagnen. Folk runt omkring börjar kolla efter den, mobiltelefoner plockas fram och det fotograferas (tyvärr är min mobil så kass så jag lyckades inte fånga fågeln på bild).

Vid Karlberg kliver fågelfan av och sedan flyger den iväg, jag antar väl att den inte orkade flyga mellan Centralen och Karlberg och eftersom den inte behöver betala något så klev den bara på (som vilken gratisåkare som helst brukar göra).

Nä nu är det nog dags för mig att gå och lägga mig, fick inte så mycket sömn igår så jag tänkte att det kan jag väl ta igen genom att gå och lägga mig lite tidigare idag vilket är 22.30 istället för efter midnatt. Ny dag imorgon och nya problem att lösa, det första jag ska försöka lösa kommer nog vara att ta sig upp ur sängen ;)

Inga kommentarer: